fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד שתלים וכתרים אפשריים בביקור אחד בלבד!?

השתלת שיניים ביום אחד

כיצד שתלים וכתרים אפשריים בביקור אחד בלבד!?

ברוכים הבאים לעידן החדש של רפואת השיניים, שבו טכנולוגיה מתקדמת פוגשת את נוחות המטופלים.
הטכנולוגיה מספקת טיפולי שיניים שנמשכו בעבר על פני מספר ביקורים,
כעת ביום אחד בלבד.
הרעיון של קבלת שתלים וכתרים דנטליים בתוך ביקור אחד עשוי להישמע כחלום, אך כיום הוא מציאות עבור מטופלים המחפשים טיפול שיניים מהיר ויעיל.

ד"ר אברבוך ומהפכת הטיפולים בשיניים ביום אחד

טיפולי שיניים ביום אחד הם חלק מהגישה המהפכנית של ד"ר אברבוך לטיפולי שיניים. שיטה זאת מציעה למטופלים את היכולת לקבל טיפולים כגון שתלים דנטליים, כתרים ואפילו שחזורים מלאים בביקור אחד אצל רופא השיניים.
חידוש זה שונה בתכלית מטיפולי השיניים המסורתיים, שבהם טיפולים כאלה היו דורשים מספר ביקורים שלרוב היו נפרשים על פני שבועות, ואפילו חודשים.
כעת, בעזרת טכנולוגיה מתקדמת, טיפולים שבעבר כללו זמני המתנה ארוכים, פתרונות זמניים והתאמות מרובות יכולים להיות מרוכזים בתהליך חלק ויעיל.

אבן הפינה לטיפולים המהירים האלה היא השימוש בציוד שיניים מתקדם ובמערכות תכנון וייצור בעזרת מחשב (CAD/CAM).
טכנולוגיות אלה מאפשרות יצירה מדויקת ומהירה של שחזורים דנטליים מותאמים אישית כך שיתאימו בצורה מושלמת לפה של המטופל.

על ידי שילוב של הדמיה דיגיטלית, תכנון תלת-מימדי ומכונות חריטה פנימיות, המרפאה של  ד"ר אברבוך יכולה לתכנן, לייצר ולהתאים שתלים וכתרים בשיניים במהירות ודיוק יוצאי דופן.
טיפולי שיניים ביום אחד הם לא רק חלק מהמהפכה שמקדם ד"ר אברבוך, אלא גם הטבה למטופלים המחפשים נוחות מבלי להתפשר על האיכות.

כיצד טכנולוגיה מתקדמת מאפשרת טיפולי שיניים ביום אחד?

עם התקדמות הטכנולוגיה, נוצרו בטיפולי השיניים טכנולוגיות מהפכניות. כך הטכנולוגיה הפכה את מה שהיה פעם תהליך ארוך לחוויה קצרה במיוחד.
המפתח טמון בשילוב של מערכות CAD/CAM דנטליות (עיצוב בעזרת מחשב/ייצור בעזרת מחשב) ושימוש בציוד מתקדם כמו CEREC, כיסא טיפולים מתקדם ועוד.

התפקיד של CAD/CAM לפרוצדורות דנטליות

טכנולוגיית CAD/CAM שינתה את חוקי המשחק עבור אנשי מקצוע בתחום רפואת השיניים. מערכת דיגיטלית זו לוכדת תמונות תלת-מימד מדויקות של פיו של המטופל באמצעות סורק תוך-פומי.
תמונות אלה משמשות לאחר מכן ליצירת מודל דיגיטלי של השיניים, המשמש לתוכנית שיקום לחלל הפה. הדיוק של מודל זה הוא קריטי, מכיוון שהוא מבטיח שהמוצר הסופי לא רק מתאים בצורה מושלמת, אלא גם יראה טבעי ויענה על הצרכים של המטופל.

ברגע ששלבי העיצוב הושלמו, מרכיב ה-CAM נכנס לפעולה. באמצעות המודל הדיגיטלי, מערכת ה-CAM מכוונת את מכונת החריטה.
תהליך זה מהיר להפליא, ונמשך לעתים קרובות פחות משעה, ומייצר שתלים דנטליים עמידים ואסתטיים. היעילות של מערכות CAD/CAM הוא ביכולת לעצב, ליצור ולהתקין את שיקומי שיניים בביקור אחד בלבד.

שימוש ב-CEREC לפתרונוהשתלת שיניים ביום אחד
ת דנטליים באותו היום

CEREC עומדת בחזית ההתקדמות הטכנולוגית הזו. זוהי מערכת מקיפה המשלבת יכולות סריקה, עיצוב וחריטה במכשיר אחד. עם CEREC, המרפאה של  ד"ר אברבוך יכולה לסרוק את שיני המטופל, לעצב את תוכנית השיקום באמצעות תוכנה מתוחכמת ולחרוט את המוצר הסופי במקום. זה לא רק חוסך זמן אלא גם מפחית משמעותית את הטעויות הקשורות ליציקות דנטליות מסורתיות ושיקומים המיוצרים במעבדה.

ניתן להשתמש ב- CEREC למגוון טיפולים שונים לשיקומי שיניים, כולל כתרים, ציפויים ואפילו גשרים דנטליים. המיידיות של יצירת שיקומיים במרפאה מבטלת גם את הצורך בפרוטזות זמניות, שיכולות להיות לא נוחות ופחות אמינות משתלים הסופיים המותאמים אישית

התפקיד של הטכנולוגיה המתקדמת משחק תפקיד חשוב ביותר באפשרות לבצע טיפולי שיניים ביום אחד. השילוב של מערכות CAD/CAM וציוד כמו CEREC חוללו מהפכה משמעותית בתחום רפואת השיניים, וסיפקו למטופלים אפשרויות טיפול מהירות יותר, מדויקות ונוחות יותר. ככל שהטכנולוגיית השיניים ממשיכה להתפתח, האפשרויות לטיפולים באותו היום והיתרונות שהם מציעים למטופלים רק הולכים וגדלים.

 

מה צפוי למטופלים שעוברים טיפול ביום אחד?

מטופלים שבוחרים במרפאה של ד"ר אברבוך בטיפולי שתלים וכתרים ביום אחד יכולים לצפות לתהליך יעיל החוסך לא רק זמן אלא גם מפחית את אי הנוחות הנלווית לביקורים נוספים. המסע מתחיל בייעוץ שבו רופא השיניים מעריך את בריאות הפה של המטופל ודן בתוכנית הטיפול. הודות לדיוק של ההדמיות הדיגיטליות, מטופלים יכולים לצפות להליכים פולשניים מינימליים.

במהלך הפגישה, המטופל יעבור את סריקות השיניים הדרושות באמצעות טכנולוגיית הדמיה מתקדמת. תמונות אלה מעובדות מיד כדי לתכנן את השתלים או הכתרים, אשר מיוצרים לאחר מכן במקום בעזרת ציוד כרסום מתוחכם.
תהליך זה מהיר להפליא, ולעתים קרובות נמשך רק מספר שעות מתחילתו ועד סופו.סיום התהליך באותו היום מצמצם את הצורך בפתרונות זמניים, שהם לרוב פחות נוחים ופחות עמידים מהשיקום הסופי.

לאחר שהשתלים הדנטליים או הכתרים מוכנים, רופא השיניים מתחיל את תהליך ההשתלה. במקרה של כתרים, זה בדרך כלל כרוך בהכנת השן, הבטחת התאמה נכונה ולאחר מכן קיבוע הכתר במקומו.
הליכי השתלה מורכבים מעט יותר, מכיוון שהם דורשים החדרת פוסט טיטניום ללסת, המשמש כבסיס לשן החדשה. עם זאת טיפול מסודר ניתן להניח את השן התותבת באותו יום שבו הותקן הבסיס.

לאחר ההליך, המטופלים יכולים לצאת מהמרפאה של ד"ר אברבוך עם פה משוקם ואסתטי. חשוב שהמטופלים יבינו שבעוד התהליך הרפואי נגמר ביום אחד, הריפוי והשתלבות השתל בלסת ייקחו באופן טבעי יותר זמן.
המטופלים יכולים לצפות לחוויה יעילה ונוחה ביותר בטיפולי שתלים וכתרים ביום אחד, עם הפרעה מינימלית לחיי היומיום שלהם ושיפור מיידי בתפקוד השיניים ובמראה שלהן.

האם טיפולי שיניים ביום אחד מתאימים לכולם?

טיפולי שיניים ביום אחד הם התקדמות מרשימה של הטכנולוגיה, אך הם לא בהכרח האפשרות הטובה ביותר עבור כל מטופל. ההתאמה תלויה במידה רבה במצב בריאות הפה שלו, מורכבות הבעיות הדנטליות שלו ובמצב בריאותו הכללי. לדוגמה, מטופלים עם מחלות פה נרחבות, כמו מחלת חניכיים, עשויים להזדקק לטיפולים מדורגים יותר כדי לטפל במצבם ביעילות.

יתר על כן, צפיפות עצם הלסת היא גורם מכריע עבור מועמדים להשתלה. מסת עצם מספקת נחוצה כדי לתמוך בהשתלה. אלו הסובלים מאובדן עצם עשויים להזדקק להליכי השתלת עצם לפני שנוכל להתקדם בתהליך השתלה.

מטופלים שהם מועמדים טובים להליכים רפואיים מהירים אלה הם אלו הנמצאים במצב בריאותי כללי ופה טוב, עם צרכים דנטליים ספציפיים התואמים את היכולות לשיקום הפה ביום אחד. חיוני שמטופלים יעברו הערכה מקיפה על ידי רופא שיניים אשר יכול לקבוע אם הליך באותו יום מתאים למצבם.

בעוד שטיפולי שיניים ביום אחד מציעים נוחות ויעילות רבה, יש לשקול אותם על בסיס כל מקרה לגופו. הערכה יסודית על ידי רופא שיניים היא הדרך הטובה ביותר לקבוע אם מטופל מתאים לתהליכים אלו ולא יתפחו אצלו בעיות לאחר ביצוע התהליך.

לסיכום, שילוב הטכנולוגיה המתקדמת בטיפולי שיניים סללה את הדרך לטיפולים ביום אחד, ומציעה למטופלים את הנוחות של קבלת שתלים וכתרים בביקור אחד. השימוש במערכות CAD/CAM ובטכנולוגיית CEREC חוללו מהפכה בתחום טיפולי השיניים, וסיפקו פתרונות יעילים מבחינת זמן מבלי להתפשר על האיכות. בעוד שטיפולים אלה אינם מתאימים לכל המטופלים, הם מהווים עדות להתקדמות שנעשית בטכנולוגיית השיניים, ומבטיחים עתיד שבו תורים ארוכים אצל רופא השיניים יהיו נחלת העבר.

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע שתלים זיגומטיים, הם שתלים אשר משמשים להחלפת שיניים חסרות בלסת העליונה – כאשר, לרוב נהוג להשתמש

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials