fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים, הם שתלים אשר משמשים להחלפת שיניים חסרות בלסת העליונה – כאשר, לרוב נהוג להשתמש בהם במקרים לא ניתן לבצע שתלים דנטליים מסורתיים עקב חוסר בנפח עצם.
בניגוד להשתלות שיניים קונבנציונליות, המעוגנות בדרך כלל בעצם הלסת, שתלים זיגומטיים מעוגנים בעצם הזיגומטית, אשר ממוקמת באזור הלחי בפנים.
עצם הלחי נחשבת כצפופה וארוכה יותר מעצם הלסת העליונה ומספקת בסיס יציב יותר להשתלות במקרים בהם המטופל חווה אובדן עצם חמור בלסת העליונה.

חשוב לציין שלא כל רופא שיניים מוסמך לעבוד עם שתלים זיגומטיים ולכן, אם אתם זקוקים לטיפול זה, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את רופא השיניים אצלו תעברו את הטיפול – כאשר יש לוודא שהרופא הינו בעל ההסמכה והניסיון המתאימים עבור המטרה
שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

מאפיינים של שתלים זיגומטיים

שתלי זיגומה ארוכים יותר מהשתלים הדנטליים המסורתיים והם מתוכננים להימשך מהעצם הזיגומטית אל תוך עצם הלסת – מה שמאפשר להם בין היתר גם לתמוך בצורה מאובטחת בתותבות דנטליות כגון גשרים או תותבות. השתלת שתלים זיגומטיים מצריכה הליך מיוחד אשר דורש תכנון קפדני ורמת מומלחות גבוהה במיוחד. ההליך מבוצע בדרך כלל על ידי מנתחי פה ולסת או השתלים אשר עברו הכשרות ייעודיות מיוחדות בטכניקה זו.

שתלים זיגומטיים – למי הם מתאימים?

שתלים זיגומטיים מהווים למעשה כפתרון עבור כל מי שזקוק להשתלת שיניים אבל סובל מחוסר עצם בלסת. הודות לשתלים גם אנשים המתמודדים עם חוסר עצם בלסת יכולים ליהנות מתחליפים אסטטיים ואיכותיים לשיניים החסרות, וזאת מבלי להשתמש בשיניים תותבות. בנוסף, שתלים זיגומטיים מונעים את הצורך לעבור הליך ארוך, מורכב ויקר, של השתלת עצם – אשר גרמה לכך לאנשים רבים אשר היו זקוקים להשתלה פשוט לוותר עליה. כאמור, שתלים זיגומטיים מייעלים ומקצרים את הליך ההשתלה אצל מטופלים המתמודדים עם אותם הבעיה.

היתרונות של שתלים זיגומטיים

שתלים זיגומטיים טומנים בחובם יתרונות רבים, כך שאם אתם מתלבטים אם לעבור את הטיפול, חשוב שתכירו אותם תחילה. בין היתר:

  • השתלים מותאמים למרבית האנשים – הודות לשתלים אלה כמעט כל אדם יכול ליהנות מהליך השתלת שיניים – וזה כולל גם אנשים עם מחסור חמור בעתם לסת.
  • יעילות ומהירות – עד לפני שנים לא רבותת אנשים אשר התמודדו עם חוסר עצם לסת והיו זקוקים להשתלה נזקקו להשתלת עצם. הודות לשתלים זיגומטיים, הליך ההשתלה עבור אנשים אלה הוא קצר ומהיר משמעותית.
  • סיכויי הצלחה גבוהים – סיכויי ההצלחה של ההשתלה הינם גבוהים במיוחד – כל עוד הם מבוצעים כמובן על ידי רופא שיניים מקצועי ומנוסה אשר מוסמך לבצע את אותם הטיפולים.
  • מייתר את הצורך בהליך כירורגי מורכב – שתלים זיגומטיים מונעים את הצורך בהליכים כמו הרמת סינוס והשתלת עצם.
  • ההליך הטיפולי מבוצע במסגרת פגישה אחת בלבד ואורך מספר שעות.

 

כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות אשר טמונים בשתלים זיגומטיים קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את הרופא (שכדאי שיהיה כירורג פה ולסת בהכשרתו) ולוודא שמדובר באיש מקצוע עם ניסיון פרטני בתחום זה.
אם יש אפשרות לקבל חוות דעת והמלצות ממטופלים אשר עברו את אותו טיפול והיו שבעי רצון מהתוצאות, מדובר כמובן בפרמטר חשוב שיכולה להיות לו השפעה גדולה על ביצוע הבחירה הנכונה.

הליך ההשתלה

הליך השתלת שתלים דנטליים זיגומטיים מבוצע כמור לרוב במהלך פגישה אחת בלבד, במהלכה הרופא אמור להחדיר את השתלים אל תוך עצם הזיגומה (שהיא למעשה עצם הלחי) – כאשר ההליך מבוצע בהרדמה מלאה ולרוב אורך כ-3 עד 4 שעות לכל היותר.
לפני תחילת ההליך המטופל אמור לעבור CT שהוא למעשה הדמיה תלת ממדית של הלסת – כאשר בהתבסס על תוצאות ההדמיה הרופא יכול לתכנן את הליך ההשתלה בצורה מדויקת.
לאחר הטיפול המטופל יכול ברוב המקרים לחזור באופן מידי לשגרת חייו – כאשר הוא נהנה מהתוצאות האסטטיות המרשימות של הטיפול.

החסרונות של שתלים זיגומטיים

לצד היתרונות הרבים קיימת חשיבות גבוהה להיות מודעים גם לחסרונות של ההשתלה ובין היתר:
העובדה שהטיפול חייב להתבצע על ידי כירורג מומחה ומנוסה – ולכן, כדאי לעשות את כל המאמצים הנדרשים בכדי לבצע את הבחירה הטובה ביותר באותו רופא.
חסרון נוסף טמון בעובדה שהטיפול אינו מתאים לאנשים אשר עברו טיפולים כימותרפיים ולמצבים נוספים – כמובן, שלפני הטיפול אמורים לבצע את כל הבדיקות המקדימות בכדי לוודא שהמטופלים אכן מתאימים לעבור את אותו הליך.
מטופלים אשר מתמודדים עם מחלות מסוגים שונים או צורכים תרופות מסוגים מסוימים באופן קבוע, אמורים לעבור בשלב הראשון בדיקות קפדניות על מנת לוודא שהם אכן מתאימים להליך.

כאמור, מדובר בחסרונות בודדים בלבד, בטח בהשוואה ליתרונות הרבים אשר מהווים חלק מאותו הטיפול – ואם נמצאים כמתאימים לטיפול ניתן ליהנות רק מהיתרונות מבלי להרגיש כלל את החסרונות.  

סיכונים בהשתלת שתלים זיגומטיים

חשוב לחזור ולהדגיש שבמידה וההשתלה מבוצעת על ידי מומחה בתחום של כירורגיה פה ולסת, סיכויי ההצלחה וההחלמה של ההשתלה הינם גבוהים במיוחד – למעשה מדובר על סיכויים אשר עומדים על למעלה  מ-95 אחוזים.
יחד עם זאת, ישנם מספר סיכונים שחשוב להיות מודעים גם אליהם.

אחד הסיכונים נובעים מהעבודה שעצם הלחי ממוקמת במרכזה של הגולגלת, כך שבמידה וההשתלמה מבוצעת על ידי רופא שאינו מקצועי קיים סיכוי מסוים לפגיעה באזור והעיניים.
סיכון נוסף הוא להתפתחות של זיהום, שברים באזור עצם הלחי ודלקת בסינוסים.

כאמור, כירורג מקצועי ומנוסה מבצע בשלב הראשון אבחון מקיף על מנת לתכנן בצורה קפדנית את ההליך ולוודא שהוא יתבצע בצורה הבטוחה ביותר ויהיה כרוך במידה מינימאלית של סיכונים.

מדוע שתלים זיגומטיים יכולים להוות את הבחירה הנכונה?

מי שמתעניין בהשתלת שיניים בלסת העליונה ומגלה שהדרך שלו לעבור השתלה מצריכה שימוש בשתלים זיגומטיים, אמור להבין שהסיבה לכך טמונה בעובדה שאין לו את כמות הנפח העצם הנדרשת לצורך השתלת שיניים סטנדרטית.
כאמור, במקרה כזה, הדרך היעילה, הקצרה והפשוטה ביותר לבצע את ההשתלה בכל זאת, עוברת באותם שתלי זיגומה.

שימוש בשתלים אלה מונע את הצורך לבצע השתלת עצם – אשר מהווה כפרוצדורה מורכבת, ארוכה ויקרה משמעותית מעלותם של שתלים זיגומטיים.
מעבר לכך שימוש בשתלים זיגומטיים יכול להתאים כמעט לכל מטופל –  מהסיבה הפשוטה שאצל הרוב המוחלט של האנשים עצם הלחי חזקה דיה בכדי להחזיק את השתלים למשך מספר שנים.

לסיכום, אם אתם מתמודדים עם מחסור בשיניים בלסת העליונה וגיליתם שאינכם מתאימים להשתלה רגילה, בעקבות מחסור בנפח העצם, תשמחו לגלות כי שתלים זיגומטיים מהווים פתרון יעיל, אשר יאפשר לכם לצלוח את ההשתלה.

כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות של הטיפול קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את הרופא המטפל ולוודא שהוא מתמחה באופן פרטני בביצוע הליך זה – ותשמחו לגלות שהגעתם לכתובת הנכונה למטרה!
ד”ר אלכסנדר אברבוך הינו רופא שיניים מקצועי ומנוסה, אשר מתמחה בביצוע של השתלות וניתוחים מורכבים וכחלק מכך, גם בשתלים זיגומטיים.
מוזמנים לצור קשר עם המרפאה ולקבל את כל הפרטים והמידע על הטיפולים ו/או לקבוע פגישה עם הרופא ולעשות צעד ראשון בדרך לחיוך אסטטי ומרשים.

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

הקשר בין תזונה לבריאות הפה

הקשר בין תזונה לבריאות הפה

הקשר בין תזונה לבריאות הפה כיום, רוב האנשים בעולם המערבי מודעים לחשיבות הגבוהה של תזונה נכונה ומבינים את ההשפעה הישירה של התזונה

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials