fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שתלים בזאליים למחוסרי עצם

שתלים בזאליים למחוסרי עצם

שתלים בזאליים למחוסרי עצם

עבור מטופלים רבים, שתלים בזאליים נחשבים לפתרון חשוב ביותר לשיקום הפה. זה נכון במיוחד עבור מטופלים בעלי חוסר עצם. בניגוד לשתלים מהסוג הוותיק, המתבססים על עיגון בתוך עצם הלסת הפנימית, שתלים בזאליים מעוגנים לעצם הבזאלית הידועה כצפופה ועמידה יותר בפני תהליכי ספיגה. פתרון מסוג זה מאפשר שיקום תפקודי למטופלים שבעבר לא יכלו לעבור השתלת שיניים ואילו כיום – בהחלט כן.

לקראת שתלים בזאליים – הסיבות והמשמעות של חוסר עצם

מחסור בעצם יכול לנבוע מגורמים שונים, כגון מחלת חניכיים מתמשכת, פגיעה קשה, אובדן שיניים, גיל מבוגר ועוד. במקרים כאלה, שתלים בזאליים מביאים עימם פתרון שמתאים מאוד לבעלי מבנה עצם לקוי. מטופלים בעלי חוסר עצם מתמודדים עם מצב מיוחד בבואם לבצע השתלת שיניים. ראשית, אובדן עצם חמור מגביל את נקודות העיגון הזמינות עבור הצבת שתלים מסוג רגיל.

כמו כן נפח עצם לקוי ואיכות עצם ירודה מגבירים את הסיכון לכישלון ההשתלה אם נוקטים בגישה הרגילה. השתלה רגילה תגרום לסיכוי משמעותי לתוצאות לא אופטימליות ולסיבוכים אפשריים. טיפול בחוסר עצם עשוי להצריך הליכי השתלת עצם מקיפים, שעלולים להאריך את משך הטיפול ולהוביל לסיכונים המתלווים לטיפול מורכב וארוך. בנוסף, היעדר תמיכת עצם מספקת עלול לגרום לפגיעה בתפקוד הפה, למשל קושי בלעיסה ובדיבור, בעיות אסתטיות כגון מראה פנים שקוע או שפתיים מכווצות. אל מול כל אלה, השתלה באזלית יכולה להועיל.

המאפיינים העיקריים של שתלים בזאליים

שתלים בזאליים הם כמובן סוג של שתלים דנטליים. הם בעלי מאפיינים ייחודיים המבדילים אותם משתלים דנטליים מסורתיים, ולא רק כאשר הם מיוצרים מחומרים כגון זירקוניה. אלה כמה עובדות חשובות:

שתלים בזאליים למחוסרי עצם
  1. שתלים רגילים משתלבים ברקמת עצם הלסת הנקבובית, וזה עשוי להיות בעייתי אם נפח העצם אינו מספיק. לעומת זאת, שתלים בזאליים מתחברים לאזור שבו העצם צפופה יותר, באזור הבזאלי של עצם הלסת. כלומר השתלים מספקים בסיס איתן במקרים של אובדן עצם מתקדם.
  2. שתלים בזאליים מנצלים היטב את הצפיפות והאיכות הגבוהות של העצם הבזאלית. יתרון  זה מבטיח עמידות גבוהה במיוחד ביחס לכוחות המופעלים במהלך הלעיסה והדיבור. זהו פתרון אמין לבעלי מבנה עצם ירוד או חוסר עצם.
  3. תכונה נוספת של שתלים בזאליים היא יכולתם לתמוך בהשתלות מסוג העמסה מיידית. שתלים רגילים מצריכים תקופת החלמה ממושכת לפני המשך הטיפול. שתלים בזאליים מאפשרים שיקום מיידי. כלומר, הם מקצרים משמעותית את משך הטיפול.
  4. שתלים בזאליים מאפשרים גמישות רבה במיקום השתל, הם מתאימים למטופלים בעלי תצורות אנטומיות יוצאות דופן ומקטינים את הצורך בהשתלת עצם. הטיפול מתאים גם לבעלי ספיגת עצם חמורה או בעלי אנטומיה שמקשה של השתלת שתלים רגילים, בשל מבנה הסינוסים.
  5. טכניקת שתלים בזאליים נעשית לרוב בשיטה זעיר פולשנית. שיטה זו קלה יותר ומפחיתה אי נוחות לאחר ההשתלה. היבט זה מועיל למטופלים המחפשים הליך בעל החלמה מהירה וחוויות טיפול משופרות.
  6. שתלים בזאליים מפגינים אריכות ימים ועמידות יוצאי דופן, ומבטיחים תוצאות תפקודיות ואסתטיות לשנים רבות. העיגון החזק תורם ליציבות השתלים ולעמידותם בפני גורמי לחץ לאורך זמן.

למי מתאימים שתלים בזאליים?

 

שתלים בזאליים, המוכרים גם בתור Basal Implantology הביאו למהפך בהשתלות שיניים. זהו פתרון מצוין לכמה סוגים של מטופלים, שבעבר לא יכלו לעבור השתלת שיניים.

 

  • מטופלים חסרי עצם – זו אחת הקבוצות המרכזיות שעבורן שתלים בזאליים מתאימים. לא משנה אם הסיבה היא מחלת חניכיים קשה או אובדן שיניים מכל סיבה אחרת, ספיגת עצם חמורה לרוב איננה מאפשרת השתלה רגילה. שתלים בזאליים עוקפים מגבלה זו, פשוט על ידי עיגון שלהם לעצם הבזאלית הצפופה. כך, שתלים מסוג זה מספקים בסיס יציב גם במקרים של אובדן עצם מאוד משמעותי.
  • מטופלים עם איכות עצם ירודה – איכות העצם ממלאת תפקיד חשוב ביותר בשיעור הצלחת השתלות השיניים. מטופלים בעלי צפיפות עצם נמוכה או מבנה עצם ירוד למשל בשל מחלת  אוסטאופורוזיס, עשויים שלא להתאים לשימוש בשתלים מסוג רגיל. שתלים בזאליים, לעומת זאת, מציעים חלופה יעילה ביותר בזכות היציבות המובנית של העצם ועמידותה הגבוהה לספיגה.
  • סיבה אנטומית מבנית – גורמים אנטומיים מסוימים, כגון גובה סינוס לא מספק או קרבה לעצבים, יכולים להגביל את האפשרות להשתלת שיניים רגילה. לעומת זאת, שתלים בזאליים מהווים פתרון הולם, שכן הם מציעים נקודות עיגון חלופיות. זה יכול להתאים גם למטופלים שחוו שינויים אנטומיים באזור הפנים והלסת או כאלה שניסו השתלה רגילה והתוצאה לא הייתה טובה.

המטרה של שתלים בזאליים

המטרה של טיפול דנטלי שעושה שימוש בשתלים בזאליים, דומה למעשה למטרת הטיפול בשתלים רגילים. המטרה היא להחזיר את תפקוד הפה, לעיסה ואסתטיקה, למטופלים בעלי שיניים חסרות. ביתר פירוט, נוכל לומר שהמטרות הן אלו:

  1. שיקום תפקודי – שתלים בזאליים מאפשרים למטופלים ללעוס מזון כרגיל, בזכות יציבות מלאה של השיניים החליפיות. בין אם מדובר בהחלפת שיניים בודדות, בין אם שיניים מרובות ובין אם קשתת מלאה, שתלים בזאליים מספקים עיגון חזק ועמידות לטווח ארוך.
  2. אסתטיקה – לצד שיקום יעיל של יכולת לעיסה, שתלים בזאליים תורמים לשיפור האסתטיקה של הפנים ומחזירה את הסימטריה לחיוך. תמיכה בשיניים חלופיות, שדומות לשיניים טבעיות על בסיס שתלים בזאליים, מאפשרת למטופלים להחזיר את הביטחון העצמי וליהנות ממראה פנים צעיר ואטרקטיבי יותר.
  3. יעילות – שתלים בזאליים מייעלים את הטיפול בכמה מובנים. למשל, יכולת העמסה מידית, אין צורך בהליכים נוספים כגון השתלת עצם. יעילות באה לידי ביטוי גם בטיפול קצר יחסית, החלמה מהירה וחזרה לשגרה מהר יותר.
  4. שמירה על בריאות הפה לטווח ארוך – בעזרת הקפדה על טיפול וניקוי בקביעות, שתלים בזאליים יכולים לספק מענה ארוך טווח. הם מסייעים לשימור מבנה העצם והרקמות הרכות שמסביב. על ידי מניעת אובדן עצם נוסף של שיניים או פגיעה בעצם, שתלים בזאליים תומכים בתפקוד הפה ומורידים סיכון לאובדן שיניים נוסף.
שתלים בזאליים למחוסרי עצם

מדוע שתלים בזאליים הם פתרון מוצלח

שתלים בזאליים מציעים פתרון מוצלח של שיקום הפה. נסכם, אם כן, ונסביר במה הם כה מוצלחים ולמה הם פופולריים:

  • ניצול העצם הבזאלית – שתלים בזאליים מנצלים את העצם הצפופה והעמידה יותר המצויה באזור סביב החלק היותר רך וספוגי של עצם הלסת. השתלים מספקים נקודת עיגון יציבה שאינה מושפעת מאובדן עצם.
  • יציבות – שתלים בזאליים נותנים יציבות מעולה ותמיכה טובה ביותר בהשוואה לשתלים רגילים. לכן הם מתאימים להשתלה בשיטת העמסה מידית.
  • התאמה – שתלים בזאליים מתאימים למגוון מטופלים ומקטינים את הצורך בהליכים משלימים. כלומר, יש הרבה מטופלים המתאימים לטיפול בשתלים אלה, כולל אנשים עם אנטומיה דנטלית מורכבת או כשלים קודמים בשתלים.
  • שיפור בריאות הפה ושביעות רצון גבוהה – בזכות העיגון החזק והעמידות בפני ספיגה מחדש של העצם, שתלים בזאליים תורמים לשמירה על מבנה העצם ושימור הרקמות הרכות. מדובר בפתרון העוזר לשמירה על בריאות הפה ויציבות הכתרים לטווח ארוך. יש פחות סיכון לסיבוכים הקשורים לאובדן עצם, והמטופלים ברוב הגדול של המקרים מאוד שבעי רצון מהתוצאה.
  • קיצור משך הטיפול – שתלים בזאליים מאפשרים טיפול מהיר יותר והחלמה מהירה יחסית.
פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע שתלים זיגומטיים, הם שתלים אשר משמשים להחלפת שיניים חסרות בלסת העליונה – כאשר, לרוב נהוג להשתמש

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials