fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים להתמודדות עם כאבי שיניים

טיפים להתמודדות עם כאבי שיניים

טיפים להתמודדות עם כאבי שיניים

"אהבה מנצחת הכול – חוץ מעוני וכאב שיניים", אמרה פעם כוכבת הקולנוע האגדית מיי וסט.

ואכן, כאבי שיניים עלולים להיות הרבה יותר ממטרד, ולפגוע באורח קשה באיכות חיינו, ביכולתנו לתפקד ואם לא נטפל בהם כיאות, גם בבריאותנו.

למרבה המזל, אנחנו לא חייבים לחיות איתם.

במאמר זה ניתן לכם טיפים אפקטיביים במיוחד להתמודדות עם כאב שיניים, כדי שתוכלו לנשום לרווחה ולחזור לחייך במהירות האפשרית.

איך להתמודד עם כאב שיניים בבית

כאשר כאב שיניים תוקף אתכם, לא תמיד תוכלו להגיע מיד למרפאת שיניים. מה בכל זאת תוכלו לעשות על מנת לטפל בכאב באופן היעיל ביותר האפשרי, במגבלות המצב הקיים?

בחלק זה של המאמר נביא מספר דרכים טובות להקל על הכאב. במקרים מסוימים, הכאב יחלוף מעצמו וייעלם. במקרים אחרים, כמובן, זה אינו המצב, ואם הכאב יימשך יותר מיומיים-שלושה עליכם לפנות לעזרה מקצועית במרפאת שיניים מוסמכת.

אז מה תעשו כדי להתמודד עם כאב שיניים בעצמכם בצורה מיטבית?

  • הניחו שקית עם קוביות קרח על מקום הכאב – קומפרס קר יכול להקל על כאבי שיניים, במיוחד על כאלו שנגרמו בשל חבלה באזור או נפיחות בחניכיים. הצמידו שקית שמילאתם מבעוד מועד בקוביות קרח לצד החיצוני של הלחי שלכם, מעל השיניים הכאובות, למשך מספר דקות. הקור שייפלט מהקומפרס יסייע לכלי הדם באזור להתכווץ ויאט את זרימת הדם בקרבת האזור הנגוע. באופן זה תוכלו לשכך במידת מה את תחושת הכאב ולהביא להפחתה בדלקת ובנפיחות.
  • חטאו את השן הפגועה בעזרת שום – דרך יעילה נוספת להקל על כאב שיניים בבית הוא לבחור ראש שום טרי, לכתוש אחת משיניו, לערבב את תערובת השום הכתוש במלח ולמרוח אותה על השן הכואבת. האליסטין, אחד החומרים שהשום מכיל, ניחן בסגולות אנטי-בקטריאליות רבות עוצמה. לכן השום סייע לחיטוי ולריפוי במשך תקופות שונות בהיסטוריה, והוא יוכל לעזור גם לכם לחטא את האזור הנגוע.
  • עשו שטיפה במי מלח – מלאו כוס במים חמים, המיסו בתוכה כפית מלח אחת ובצעו שטיפת פה באמצעות גרגור התמיסה בפיכם במשך חצי דקה. הליך זה יסייע לכם בניקוי ובחיטוי הפה ממגוון גורמי זיהום, ויעזור לכם להפחית את הנפיחות באזור הפגוע ולזרז את החלמתו. תוכלו לבצע את השטיפה פעמים נוספות, עד שתחושו שיפור בכאב.
  • נסו להיעזר בעלי גויאבה – לעלי הגויאבה תכונות המסייעות להם לעכב חיידקים מסוימים המקננים בחלל הפה וככלל, לסייע לטפל בדלקות חניכיים ובעששת, לרפא כיבים שהתפתחו בפה, וגם להקל על כאבים בשיניים. לעסו את עלי הגויאבה עד שתרגישו את המיץ יוצא מהם, או נסו לחלוט את העלים ולשאוף בחליטה את הפה.
  • עסו את האזור הפגוע עם ג'ל אלוורה – עלי צמח האלוורה מכילים ג'ל הידוע ביכולתו להקל על עור מגורה, לסייע לרפא כוויות ואף להרגיע כאבים בחניכיים. הספרות המחקרית בנושא מעידה על כך שניתן להיעזר באלוורה לאפקט אנטי-בקטריאלי שיעזור לכם להשמיד חיידקי עששת מזיקים. להקלה על הכאב, מומלץ למרוח את הג'ל על האזור הפגוע ולעסותו בעדינות.
  • אלחשו את האזור הכואב בלעיסת ציפורן – תבלין הציפורן הטעון מכיל את חומצת הציפורן (eugenol), תרכובת כימית הפועלת כחומר מאלחש (מרדים) טבעי. לציפורן, תבלין המגיע אלינו מאיי מלוקו האינדונזיים, סגולות אנטי-בקטריאליות ואנטי-דלקתיות שניתן להיעזר בהן על מנת לטפל בזיהומי שיניים וחניכיים. נסו לטבול צמר גפן בתוך שמן ציפורן ולהניחו על השן הכאובה, או לחלופין ללעוס בעדינות ציפורן שלם כדי להוציא את השמן שבתוך הפרח ולגרום לו לפעול, והצמידו אותו לשן למשך חצי שעה לכל היותר.

כיצד תטפלו בכאב הנגרם עקב רגישות בשיניים?

לעתים נחוש כאב קור בשן שנגרם עקב רגישות קצרת מועד למזונות קרים. כאבים דומים יכולים להיגרם כתוצאה מחשיפה למאכלים חמים או מתוקים.

על מנת להקל על כאב שנגרם עקב רגישות בשיניים מסוג זה תוכלו לבצע מספר צעדים פשוטים:

טיפים להתמודדות עם כאבי שיניים
  • לצחצח את השן הכואבת בעדינות מרבית – השתמשו אך ורק במשחת שיניים המיועדת לשיניים רגישות, וצחצחו את השיניים באמצעות מברשת רכה או רכה במיוחד, מלמעלה למטה (ולא בתנועה מצד לצד, שעשויה לשחוק שורשים חשופים).
  • הכניסו לפה רק מאכלים רכים – יוגורט, גבינות, ממרחים או ביצה מקושקשת, כולם דוגמאות למאכלים רכים שלא יגרמו כאב לשן שלכם. הקלו על עצמכם והימנעו ממאכלים קשים עד שהכאב יחלוף.
  • הימנעו מהגורמים לכאב – לבסוף, כמובן, חשוב להימנע מלאכול את סוגי המזונות הקרים, החמים או המתוקים שעוררו את הכאב מלכתחילה.

מה עושים כשהכאב לא עובר

כל העצות שהבאנו עד כה מיועדות לסייע לכם, כאמור, במצבים שבהם אינכם יכולים או שאין לכם צורך לפנות לעזרתו של רופא שיניים. הם מיועדים בראש ובראשונה להקל על תחושת הכאב, ורק במקרים מסוימים תוכלו להסתפק בהם ולחכות שהכאב יחלוף מעצמו או הודות לטיפול שביצעתם.

אולם מה עליכם לעשות אם הכאב מתעקש להישאר?

במקרים שבהם הקלה על כאב אינה מספיקה, חשוב לפנות לטיפול של רופא שיניים מקצועי ולא להזניח את המצב, משום שמעבר לסבל שייגרם לכם בשל כך, הוא רק עלול, ובמקרים רבים גם צפוי, להחמיר.

אלו כמה מטיפולי השיניים הבולטים שיעזרו לכם להתמודד עם שן כואבת:

  • טיפול שורש – במצב שבו השן שלכם כואבת באופן בלתי נסבל, בשל דלקת שנגרמה עקב חדירת חיידקים מבעד לשכבותיה השונות וזיהום של מוך השן, הטיפול שנמליץ עליו הוא טיפול שורש. טיפול זה מיועד לשמור על תפקוד השן ואם ייעשה בזמן, יכול להציל אותה. במסגרת הטיפול, הרופא ינקז את הזיהום, יתקן את מבנה השן, יסתום את החור בסתימה או יבנה מסביב לשן כתר חדש כדי לשחזרה ולשמור עליה.
  • כתר – כתר הוא תותב קבוע המיועד לשמר את שלדת השן המקורית או המושתלת ואת המבנה שלה. הרופא יקבע אותו על פי רוב לאחר ביצוע סתימה, השתלת שיניים או טיפול שורש. בעזרתו, תוכלו להגן על השן מזיהומים נוספים.
  • שתל דנטלי – במקרים שבהם ניאלץ לעקור את השן הפגועה, הרופא יוכל להתקין במקומה שתל דנטלי. התקן זה הוא הנדבך היסודי בתהליך השתלת ובניית שיניים. שתלים בזאליים הם הסוג המתקדם ביותר שנעשה בו שימוש כיום.

כיצד תימנעו משיניים כואבות מלכתחילה

עד כאן הסברנו כיצד תוכלו להשיג הקלה על כאב שיניים. אולם אין שום סיבה שתיאלצו לסבול מכאבי שיניים קשים מלכתחילה.

אין רפואה טובה כמו רפואה מונעת – והדרך המיטבית לשמור על בריאות הפה שלכם היא לבקר באופן קבוע אצל שיננית ולבצע בדיקות שגרתיות אצל רופא שיניים.

הקומפלקס המתקדם לבריאות השן בניהולו של דוקטור אברבוך הוא ממרפאות השיניים המקצועיות, המוערכות והמובילות בישראל. ההתמחות שלנו, לצד הטיפולים המתקדמים בארץ ובעולם, גם ברפואה מונעת וקהילתית, הופכת אותנו לאופציה המועדפת עבור מי שמבקש לטפל בכאבי שיניים ועבור מי שמעדיף להימנע מהם מבעוד מועד.

נשמח לעמוד לשירותכם. השאירו עוד היום את פרטיכם האישיים באתר האינטרנט שלנו, או התקשרו אלינו למספרי הטלפון הבאים: 072-394-3153 או 054-500-8008. אנו נדאג לכך שלא תצטרכו לסבול יותר. כי הבריאות שלכם היא השליחות שלנו.

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע שתלים זיגומטיים, הם שתלים אשר משמשים להחלפת שיניים חסרות בלסת העליונה – כאשר, לרוב נהוג להשתמש

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials