fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפולי שיניים לסוכרתיים – לא מה שחשבתם

טיפולי שיניים לסוכרתיים – לא מה שחשבתם

טיפולי שיניים לסוכרתיים – לא מה שחשבתם

"כל שן בפיו של אדם היא יקרת ערך יותר מיהלום", כתב הסופר הספרדי מיגל דה סרוונטס ביצירת המופת הנודעת שלו, "דון קיחוטה".

ובאמת, חשיבותן המכרעת של שיניים תקינות לקיום אורח חיים חיוני, בריא ומאושר הופכת את בריאות שיניכם למשאב שערכו לא יסולא בפז.

אולם כיצד תוכלו להבטיח את בריאות שיניכם גם במצב שבו מחלת רקע או מצב רפואי מתמשך מקשים עליכם לעשות זאת?

 

סוכרת וטיפולי שיניים הם נושא כאוב עבור חולי סוכרת רבים, הנוטים להזניח את בריאות שיניהם על אף המחיר הכבד שהם עלולים לשלם בשל כך.

אחד הסיבוכים הנפוצים של סוכרת הוא מחלת חניכיים. מחקר שבוצע ב-1982 מצא שבגילי 13-30, הסיכוי ללקות במחלת חניכיים היה 39% בקרב חולי סוכרת – לעומת 3% בלבד אצל האוכלוסייה הכללית.

סוכרת עשויה להתבטא גם בבעיות רפואיות אחרות הקשורות לפה – מזיהום בבלוטות הרוק, זיהום פטרייתי (המופיע כפצע אדום או לבן בחלל הפה) או כיב (אפטה) בחלל הפה, ועד יובש והפרעה בהיווצרות הרוק בפה שעלולים לגרום לעששת ולחורים בשיניכם.

מדובר לא רק בפגיעה באיכות החיים, כי אם בסכנה של ממש: 82% מחולי הסוכרת הסובלים ממחלת חניכיים קשה יסבלו גם מאירועים מוחיים, מאירועי לב או ממחלות שונות של כלי דם היקפיים.

טיפולי שיניים לסוכרתיים – לא מה שחשבתם

ובכל זאת, ההחלמה האיטית והקשיים השונים בטיפולים מורכבים בתחום רפואת השיניים מביאים חולי סוכרת רבים להימנע מלטפל בשיניהם. בכך, הם מונעים מעצמם טיפול חיוני מאין כמותו לשמירה על איכות חייהם (ואף על בריאותם וחייהם בכלל, כאמור), על היגיינת הפה שלהם ועל רווחתם, הרגשתם הטובה ואושרם (ה-well being שלהם) באופן כללי.

החדשות הטובות הן שזה לא חייב להיות ככה.

טיפולי שיניים בסוכרת הם אתגר שניתן להתמודד איתו בהצלחה מרובה, כל עוד פונים למרפאה מקצועית, מוערכת ומנוסה המתמחה בכך.

במאמר זה נסקור בפירוט את מגוון האפשרויות הטיפוליות שהקומפלקס המתקדם לבריאות השן, בניהולו של ד"ר אלכס אברבוך, מציע לאנשים החיים עם סוכרת, במטרה להבטיח שיוכלו ליהנות מבריאות שיניים מיטבית ומאיכות חיים מרבית.

כי הבריאות שלכם חייבת להיות במקום הראשון. 

טיפולי שיניים לסוכרתיים – מה זה כולל?

חוקרים ורופאים מתחבטים בשאלה מה טיב הקשר בין סוכרת למחלות חניכיים, כלומר, מי גורמת למי, או שמא שתיהן מקיימות יחסי גומלין ביניהן. ישנן עדויות מחקריות הן לכך שרמת סוכר גבוהה ברוק, הנגרמת כתוצאה מסוכרת, תורמת להתפתחות מחלות חניכיים; והן לכך שזיהום הנגרם במחלת חניכיים פוגע במערכת החיסונית, מקשה על בקרת רמת הסוכר בגוף ובכך, מגביר את הסבירות להחמרתה של מחלת הסוכרת.

כך או כך, קיים קשר הדוק בין השתיים, וכן בין מחלות חניכיים למחלות רבות אחרות.

כיצד ניתן להפוך טיפולי שיניים לחולי סוכרת לקלים, מהירים ויעילים ככל הניתן, באופן שיאפשר טיפול מרבי ומיטבי במחלות חניכיים?

ראשית כול, טיפולי שיניים לאנשים החיים עם סוכרת חייבים להיעשות תוך תיאום בין הרופא המטפל בסוכרת לבין רופא השיניים. שני אנשי המקצוע יירתמו, כל אחד בתחומו, על מנת לסייע באיזון הסוכר בגוף המטופל, בין אם באמצעות הרחקת גורמי זיהום מחלל הפה ובין אם דרך התאמה ושיפור של התכנית התרופתית לטיפול במחלה.

חשוב לקיים התייעצות עם רופא שיניים לסוכרתיים, המתמחה בטיפול בחולי סוכרת בסיכון, במטרה לעמוד על המשמעויות השונות של התרופות שאתם נוטלים ושל טיפולי השיניים עצמם.

צוות המרפאה המנוסה והמקצועי שלנו מציע טיפולי שיניים לסוכרתיים ברמה הגבוהה ביותר, המותאמים במיוחד לצרכים ולאתגרים הכרוכים במצבם.

בין היתר, ניתן לבצע אצלנו טיפולי שיניים בסדציה (כלומר, טשטוש עמוק או הרדמה) הכוללים צוות רפואי מלא: רופא, אחות, מרדים וסייעת. טיפולים אלו יקלו על ההתמודדות עם הקושי המסוים שעשוי להיות כרוך בהליך, ולאפשר לכם ליהנות מחוויית טיפול חיובית וקלה ככל הניתן.

בנוסף לכך, רופאי השיניים שלנו ימליצו במידת הצורך על תרופות בעלות יעילות מרבית בהתמודדות עם בעיות שונות בחלל הפה הקשורות לסוכרת. תרופות אלו יכולות להיות משחת שיניים ייעודית המכילה פלואוריד, משחה אנטי-פטרייתית ותחליף רוק (למקרים של יובש בפה).
 

מה עוד תוכלו לעשות כדי לשמור על בריאות שיניכם?

ישנן כמה עצות נוספות וחשובות במיוחד שאם אתם חיים עם סוכרת, חשוב שתקפידו עליהן כדי לשמור על בריאות שיניכם:

  • בקרו בקביעות אצל רופא השיניים – דווקא במצבכם, חשוב במיוחד שתקפידו לבקר באופן קבוע אצל רופא השיניים במטרה למנוע התפתחות של מחלות ובעיות שונות בחלל הפה שלכם.
  • סובלים מיובש בפה? שתו מים מרובים ולעסו מסטיק נטול סוכר.
  • הקפידו לצחצח שיניים בקביעות ולהשתמש בחוט דנטלי.
  • מעשנים ו\או שותים? צמצמו את העישון ואת צריכת האלכוהול שלכם.
  • יש לכם שיניים תותבות? הקפידו להסיר אותן בכל יום.

הקפדה על כל אלו היא חיונית כדי לשמור על בריאות שיניכם לאורך זמן ולדאוג שאורח חייכם, בריאותכם ורווחתכם הכללית יהיו חיוביים, מתגמלים ומספקים על אף האתגרים הלא פשוטים שאתם מתמודדים איתם.

כי בכל הנוגע לבריאות שלכם, אין מקום לפשרות.

רקורד של הצלחה מוכחת

רופא שיניים המתמחה בטיפול בחולי סוכרת יוכל לספק לכם את כל השירותים הללו, והרבה יותר מכך.

ד"ר אלכס אברבוך וצוות המרפאה שלו מתמחים בכך בדיוק. נשמח לעמוד לשירותכם ולדאוג לכך שתקבלו את הטיפול הטוב, המקצועי, המסור, האפקטיבי והמוצלח ביותר.

עם אלפי מטופלים מרוצים (בכלל, לא רק חולי סוכרת) שטיפלנו בהם בהצלחה יתרה, יש לנו רקורד עשיר ובלתי מעורער של הצלחה מוכחת בתחום.

כמי שמנהל מרפאת שיניים לסוכרתיים ולמגוון רחב של אוכלוסיות אחרות, ד"ר אברבוך ניחן במומחיות, בכישרון ובמיומנות יוצאי דופן להתאים את הטיפול בצורה מדויקת ככל הניתן לכל מטופלת ומטופל.

התמהיל יוצא הדופן בין ידע וניסיון בלתי נדלים, כישרון ומומחיות יוצאי דופן, שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ויחס חם, אישי ואכפתי לכל מטופל, הופך אותנו לטובים ביותר.

תנו לנו לדאוג לבריאות שלכם. כי יש דברים שאסור להסתפק בהם בקיצורי דרך.

מה הופך אותנו למובילים בתחומנו?

לא כל רופא שיניים בראשון לציון ניחן בידע, במומחיות ובניסיון הדרושים לטיפול בחולי סוכרת.

אנחנו כן.

אלו רק כמה מהיתרונות הבולטים שהופכים אותנו למרפאת השיניים הטובה ביותר בתחומי המומחיות שלנו: 

  • הטיפול הטוב ביותר – אנו מעניקים אך ורק את הטיפול האיכותי ביותר, המותאם במדויק לצרכים האישיים של כל מטופלת או מטופל.
  • הרופאים הטובים ביותר – נבחרת רופאי השיניים המנצחת שלנו היא בשורה הראשונה בכל הנוגע לטיפולים בהרדמה, כתרים והשתלות ושיקום הפה.
  • הציוד המתקדם ביותר – במרפאה שלנו תוכלו למצוא את החידושים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בתחום רפואת השיניים: מטיפולי לייזר וציפויים מחרסינה ועד סריקות דנטליות שאין מדויקות מהן ומגוון שיטות מתקדמות אחרות. 

איתנו, תוכלו לדעת בבטחה שהפקדתם את בריאות הפה שלכם בידיים הטובות ביותר. ובינינו – אסור לכם להתפשר על שום דבר שהוא פחות מכך.

אנו כאן עבורכם. השאירו את פרטיכם באתר שלנו, או התקשרו אלינו: 072-394-3153 או 054-500-8008. אל תוותרו על ההזדמנות לשפר באופן משמעותי את בריאותכם, עתידכם ואיכות חייכם. כי יש דברים שאסור לשחק איתם.

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע שתלים זיגומטיים, הם שתלים אשר משמשים להחלפת שיניים חסרות בלסת העליונה – כאשר, לרוב נהוג להשתמש

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials