fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפולי שיניים בחו"ל – האם כדאי?

טיפולי שיניים בחו"ל – האם כדאי?

טיפולי שיניים בחו"ל – האם כדאי?

מדוע אנו מעלים את האופציה של טיפולי שיניים בחו"ל? התשובה ברורה, בגלל המחיר. מדינות כמו רומניה, תורכיה וגיאורגיה ידועות ביוקר המחיה הנמוך שלהן ביחס לישראל, הן קרובות, הטיסה אליהן קצרה, הכרטיס לא יקר ומחירי הטיפולים שם זולים, לעיתים באופן משמעותי לעומת המחירים בארץ. אבל האם זה באמת כדאי? בואו נרד לעומקה של השאלה, האם זה משתלם? האם יש סיכונים? ומה אחריותו של הרופא המטפל?

האם משתלם לעשות טיפולי שיניים בחו"ל?

בשנים האחרונות הולך וגדל מספר הישראלים הנוסעים לחו"ל כדי לעשות שם טיפולי שיניים שונים ולחסוך בעלויות. מדינות שונות, הידועות במחיריהן הנמוכים, הן יעד פופולארי להליכים רפואיים שונים, ביניהם גם טיפולי שיניים. על טיפולי שיניים בגיאורגיה למשל, עם תעשיית התיירות הרפואית המתפתחת שם, גובים מחירים אטרקטיביים בהרבה בהשוואה לאלו שבישראל.

עם זאת, הפיתוי לחסוך צריך להגיע עם מערכת שיקולים שלמה, בעיקר בנוגע לאחריות וסיבוכים לאחר הטיפול. טיפולי שיניים בחו"ל חיסכון יכול להיות בהחלט עניין משמעותי אך האם זה משתלם לטווח ארוך?

בעיקרון, טיפולי השיניים בחו"ל אינם נופלים באיכותם מאלו אשר בארץ. אך עדיין צריך לזכור כי יש הבדלים שונים, בעיקר סביב הסטנדרטים למקצועיות, הכשרה ושמירה על היגיינה.

לגבי כל מה שקשור ברפואה ובבריאות הציבור ההקפדה בארץ היא מאוד מחמירה. טיפולי שיניים בישראל נמצאים בפיקוח מתמיד ומרפאות נבדקות לגבי הסטנדרטים בהם הן פועלות. תנאי היגיינה וסניטציה, איכות החומרים, התמחויות ספציפיות לטיפולים שונים וכד'.

טיפולי שיניים בחו"ל – האם כדאי?

במדינות אחרות לא ברור מה רמת הפיקוח והאם הוא בכלל מתקיים. חשוב לבדוק האם המרפאה פועלת על-פי כללי ההיגיינה המתחייבים למניעת זיהומים. לדוגמא, שימוש בכפפות, עיקור כלים, חיטוי משטחים ומכשירים ועוד.

שיקול נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא שלטיפולי שיניים בארץ מגיעים לרוב על בסיס המלצה. מכירים את רופא השיניים ויודעים אל מי מגיעים. טיפול שיניים דוקטור אברבוך מעניק את כול השקט הנפשי הנדרש. יודעים שמגיעים למרפאה מקצועית עם כול היתרונות הנלווים.

כאשר מטופלים בחו"ל, גם אם זהות הרופא ידועה ויש עליו המלצות, לא ברור מה היא סביבת העבודה וקיימת אין וודאות לגבי טיב החומרים ומקצועיות הצוות בקליניקה.

 עובדה נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא שביטוח נסיעות סטנדרטי אינו מכסה תאונות שהתרחשו בעקבות טיפולי שיניים.

מה קורה כשחוזרים לארץ?

כאשר משווים בין היתרונות לסיכונים, כדאי לקחת בחשבון גם את נושא האחריות. אחריות על טיפולי שיניים היא עניין מהותי וצריך כתובת לחזור אליה במקרה של סיבוכים או בעיות. מרפאת טיפולי שיניים בראשון לציון מתמודדת עם כל דבר המתרחש לאחר הטיפול בעוד שהמרחק והמורכבות המשפטית של טיפולים בחו"ל, עלולים להקשות על פנייה במקרה של נזקים שנגרמו בעקבות הטיפול.

בסופו של דבר, כמו אחרי כל הליך רפואי עלולות להיות סכנות בטיפולי שיניים בחו"ל וחייבים לקחת את זה לקחת בחשבון ולבחון אילו פתרונות קיימים. תמיד אפשר לגשת לרופא שיניים בארץ לעזרה ראשונה או לטיפול במקרה של הסתבכות. אבל במקרים שהמצב מורכב, הרבה מהרופאים לא ירצו להיכנס להרפתקה שלא הם התחילו בה. נסיעה נוספת כבר גוררת עלויות נוספות ובסופו של דבר לא בטוח שהחיסכון שווה את הסיכון.

טיפולי שיניים בחו"ל גם לא מאפשרים ביקורת נאותה אחרי הטיפול. גם אם באים למרפאה לאחר כמה ימים, בסופו של דבר צריכים לחזור לארץ והביקורת אינה מלאה.

אין ספק כי טיפולי שיניים בחו"ל יכולים להוזיל באופן משמעותי את העלויות לעומת אותם טיפולים המבוצעים בארץ. אולם את ההחלטה היכן לעשות את טיפולי השיניים יש לעשות בשקלול החיסכון הפוטנציאלי מול הסיכונים הגלומים בו. היעדר אחריות ומענה לבעיות וסיבוכים פוטנציאליים צריכים להילקח בחשבון.

חשוב שמטופל ששוקל לעשות טיפולי שיניים בחו"ל יעריך בקפידה את כל האפשרויות העומדות בפניו, תוך התחשבות לא רק בהיבט הכספי אלא גם באיכות הטיפול, מוניטין המרפאה, האחריות לאחר הטיפול, זמינות התמיכה ואחריות לאחר הטיפול.

לסיכום, טיפולי שיניים בארץ הם אכן יקרים ויש מי שמעדיף לחפש חלופות זולות יותר. טיפולים בחו"ל מציעים חיסכון משמעותי אך כדאי לחשוב גם על הסיכונים ועל אי הוודאות המתלווים אליהם. והכי חשוב זה לבחון האם החיפוש אחר מחיר משתלם אינו פוגע בבריאות השיניים לטווח הארוך.

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע שתלים זיגומטיים, הם שתלים אשר משמשים להחלפת שיניים חסרות בלסת העליונה – כאשר, לרוב נהוג להשתמש

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials