fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חשיבות הסידן לשמירה על השיניים אצל אנשים מבוגרים

חשיבות הסידן לשמירה על השיניים אצל אנשים מבוגרים

חשיבות הסידן לשמירה על השיניים אצל אנשים מבוגרים


ישנה חשיבותר בה לשמירה על רמות סידן נכונות בגוף, במיוחד כאשר מדברים על תהליכים טבעיים המתרחשים בחלל הפה ובלסת. אצל אנשים מבוגרים, מצב השיניים והלסת יושפע באופן משמעותי מרמות הסידן בגוף. בואו נסביר.

עם השנים, כולנו חווים שינויים גופניים כאלו ואחרים, אצל חלקנו יותר מאשר אצל חלקנו האחר. יחד עם כהנה וכהנה שינויים הורמונליים ובריאותיים, גם חלל הפה והלסת עוברים אי-אלו שינויי מבנה ושינויים פיזיים. יחד עם תהליכים טבעיים אלו, תמיד יהיה חשוב לעבור את הבדיקות הרפואיות הנדרשות, בכדי לוודא שיש לנו רמות סידן נכונות בגוף, חומציות מאוזנת ועוד. במקרים מסוימים וכשהתזונה אינה מאוזנת אצל האדם, אנשים נזקקים לצריכה של תוספי תזונה למיניהם.

תפקידו של הסידן בגופנו ובחלל הפה והלסת
אז מה הם בעצם תוספי תזונה, האם סידן ניתן לצריכה באמצעות אלו, ועד כמה השיניים של מבוגרים יושפעו מצריכת סידן ותוספים? ובכן, מחקרים כאלו ואחרים מראים לנו כי צריכת תוספי תזונה אכן עשויה להשפיע על מצב הלסת והשיניים, במיוחד אצל מבוגרים.

מסתבר כי תפקידו של הסידן הוא לשמר את חומר האמייל שמצפה את השן. כשצורכים סידן במידה הנכונה, בעצם חומר האמייל שמצפה את השיניים נשמר יותר. למעשה, הסידן בעצם תורם לאיזון החומציות בגוף ובחלל הפה.

ומה קורה כשהחומציות בגוף מאוזנת?

כשהחומציות מאוזנת בגוף האדם, השחיקה המוגברת של השיניים יכולה להימנע והשיניים יישמרו. מתי החומציות בגוף אינה מאוזנת? כמובן, הרבה מכך תלוי במזון שאנחנו מכניסים לגופנו. חשוב לזכור, הרבה מאוד אנשים לא מקפידים על תזונה נאותה ועל תפריט מאוזן.

מאחר שזה כך ומאחר שכולנו תמיד עסוקים עד מעל הראש, התפריט היומי שלנו בעצם מאבד את הערכים התזונתיים שהוא אמור להכיל. לכן, אחד הפתרונות שנמצאו עם השנים, הוא הפתרון של שימוש בתוספי תזונה כמו דנסיטי הסידן האמורפי ותוספים אחרים.

קצת מידע לגבי תוספי תזונה של סידן ואחרים

למי שעדיין לא נתקל במושג, דנסיטי הוא בעצם תוסף סידן שאנשים צורכים באופן מלאכותי. כשאומרים "מלאכותי" הכוונה היא לא דרך מזון. בעוד שגישות מסוימות עשויות להתריע בפני תוספי תזונה, יהיה כדאי לציין שיש צדק בגישות אלו. מדוע? מכיוון שתוספי תזונה חייבים להיות איכותיים!

שימו לב, זה חשוב, אף פעם אל תתפשרו על איכותם של תוספי התזונה שאתם צורכים, מאחר שאלו חומרים שאתם מכניסים לגופכם. אם במקרים מסוימים התוסף סתם לא ישפיע ויהיה מיותר, הרי שבמקרים אחרים אתם עלולים להסתכן בבריאותכם, חלילה. בין אם אתם נוטלים תוספי מזון מסוג כזה או אחר, תמיד יהיה עליכם לוודא כי מדובר בתוספים שעברו את כל הבדיקות הנדרשות, תוספים שעומדים בתקני הבריאות הכי מחמירים, בתנאי הייצור הכי מחמירים וכו'.

סובלים מכאבי שיניים? צריכים ייעוץ מרופא מומחה? התקשרו עוד היום למרפאת ד"ר אברבוך 072-394-3153

 

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע שתלים זיגומטיים, הם שתלים אשר משמשים להחלפת שיניים חסרות בלסת העליונה – כאשר, לרוב נהוג להשתמש

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials