האם יש קשר בין השמנה לבעיות שיניים?

במהלך השנים, כאשר נעשו מחקרים שונים הקשורים לנושא של השמנה, הן בקרב ילדים והן בקרב מבוגרים, נמצא קשר ישיר בין תופעה זו לבין תופעות רפואיות שונות.

כך למשל, היום אנחנו יודעים שקיים קשר בין השמנה לבין בעיות לב, בעיות לחץ דם, סוכר ובעיות אחרות משפיעות על התפקוד שלנו ומצבנו הבריאותי.

באופן טבעי, כל הזמן נערכים מחקרים שונים שבוחנים את הקשר בין השמנה לבעיות בריאותיות שונות,

זאת על מנת שיהיה ניתן לטפל באותן בעיות בצורה נכונה, וכן על מנת לחדד היטב את הסכנה של השמנת יתר ועודף משקל.

לכן, עם הזמן אנחנו נחשפים ליותר ויותר קשרים שכאלה. למשל, אנחנו למצוא קשר בין השמנה לבעיות בשיניים ובחניכיים.

כיצד נוצר קשר בין השמנה לבעיות שיניים

כאמור, בעיות השמנה יכולות לייצר בעיות גם בהיבטים אחרים, רפואיים שונים.

כשרוצים לטפל בבעיות השמנה, בין אם זה דרך מרפאה של טיפול בהשמנה ובין אם זה דרך גורמי מקצוע שונים העוסקים בתחום

הרי שמעבר לשאלת ההשמנה עצמה והטיפול בה, אזי שבוחנים גם את הבעיות השונות שנוצרו כתוצאה מכך וכיצד הן משפיעות על התפקוד הפיזי והנפשי של המטופל.

דוגמא טובה לכך היא כאמור בעיות שיניים. כפי שאנחנו יודעים, בעיות בחלל הפה, שיניים, חניכיים, נוצרות מסיבות שונות במהלך השנים, כתוצאה מהשפעה של חומרים מגוונים.

באופן טבעי, אחד הגורמים המשפיעים ביותר הם מרכיבי מזון שונים אותם אנחנו צורכים באופן קבוע.

לפני שנסביר על הקשר, חשוב לציין, גם אם אנחנו נקפיד על צחצוח שיניים ועל בריאות הפה, עדיין סביר להניח שבאופן מסוים אנחנו נתמודד עם בעיות שונות, כתוצאה מהשפעות של אכילת יתר וצריכת מרכיבי מזון שונים.

לכן, חשוב לדעת שמדובר במכלול ולא בהיבט אחד ספציפי.

אפשר לקבל את כל המידע על הקשר בין השניים, בעזרת מרפאה לטיפול בהשמנה.

הקשר בין בעיות השמנה לבעיות שיניים נובע הן בהקשר של בעיות חניכיים שנוצרות כתוצאה מהשמנת יתר

הצטברות של חיידקים באופן אגרסיבי על פני השיניים במקרה של עודף משקל, יצירת עששת וירידה בכל מה שקשור להפרשות רוק שנועדו להגן על השיניים מפני מצב זה, ובאופן טבעי גם עלייה בהסתברות לבעיות שיניים וחניכיים.

כיצד אפשר לטפל בבעיות בצורה נכונה

ניתן לחלק את הפתרון לשניים. ראשית, יש לטפל בתופעה הכללית, כלומר בהשמנה ובעודף משקל. לשם כך יש לפנות אל מרפאה לטיפול בהשמנה על מנת לקבל תוכנית טיפול מתאימה ולעבוד עם אנשי מקצוע שמתמחים בכך.

שנית, יש לפנות אל רופא שיניים על מנת לקבל טיפול מתאים וכן הסבר ומידע כיצד אפשר להגן על השיניים בצורה נכונה.

ככל שמקפידים יותר על טיפולי שיניים וכן על ביקור אצל שיננית מדי מספר חודשים, כל גובר הסיכוי להתמודד עם הבעיה בצורה הרבה יותר טובה ולהקטין את הסיכוי לחלות במחלות חניכיים או לגרום נזק מתמשך לשיניים.

טיפולי שיניים בחו"ל – האם כדאי?

טיפולי שיניים בחו"ל – האם כדאי? מדוע אנו מעלים את האופציה של טיפולי שיניים בחו"ל? התשובה ברורה, בגלל המחיר. מדינות כמו רומניה,

אסתטיקה דנטלית – סוגי טיפולים

אסתטיקה דנטלית – סוגי טיפולים כולם רוצים חיוך מושלם ושיניים צחורות ולא ניתן להפריז בחשיבותם לתחושת הביטחון העצמי. עם ההתקדמות הטכנולוגית ושפע

טיפים להתמודדות עם כאבי שיניים