fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול בנחירות באמצעות סד דנטלי

טיפול בנחירות באמצעות סד דנטלי

טיפול בנחירות באמצעות סד דנטלי

שיניים עקומות וסגר לקוי יכולים להיות בעיה רצינית שתשפיע לא רק על המראה החיצוני. כשאנשים מתלבטים אם לעבור טיפול ליישור שיניים, הם מתמקדים בעיקר בהפיכת החיוך שלהם ליפה יותר. אלא שרבים מכם לא יודעים שיישור שיניים יכול להועיל הרבה יותר מאשר רק לשיפור החיוך וההערכה העצמית שלכם.

זה אולי יפתיע אתכם, אבל בריאות הפה קשורה קשר הדוק לאיכות השינה. אנשים עם קשיי שינה בגלל דום נשימה בשינה ונחירות, יכולים לשפר את איכות השינה שלהם באמצעות יישור שיניים.

אגב, אם הנחירות נגרמות בגלל בעיה מבנית באף, יתכן שניתן יהיה לפתור את הבעיה בעזרת ניתוח אף.

בעיות בשינה – איך הן מתחילות?

במהלך שינה עמוקה, זה די נורמלי ששרירי הפנים והלסת נרגעים לחלוטין. זו לא בעיה אבל כשישנים על הגב מיקום הלסת משתנה וגולש אחורנית, הגרון נעשה צר ומתחיל לרטוט כאשר האוויר עובר דרכו. רטט זה נשמע לאחרים כנחירות, צליל לא נעים שמשתנה בעוצמתו.

אף פעם אל תתעלמו מנחירות כי הן עשויות להיות סימן לדום נשימה חסימתי בשינה שגורם לחוסר שינה, שמצדו יוביל לבעיות כמו:

  • חוסר מיקוד
  • ישנוניות במהלך היום
  • עצבנות
  • בעיות פסיכולוגיות שונות

בעיות שיניים שמחמירות את הנחירות

אנשים עם סגר לקוי, מצב של חוסר חפיפה או אי התאמה בין השיניים העליונות והתחתונות כששתי הלסתות מתקרבות זו לזו, עשויים לסבול מנחירות ומדום נשימה בשינה. ליקויי סגר מתבטאים במנשך פתוח, הפוך או מוצלב. התקן ליישור שיניים יכול לעזור.

כאשר מיישרים את השיניים כראוי ומסדרים את בעיות הסגר, זה משפר את זרימת האוויר בפה, מפחית חסימות ומסייע לבעיות כמו דום נשימה בשינה ונחירות. בנוסף, זה משפר את הבריאות הכללית ואת איכות השינה.

ליקויי סגר יכולים להוביל להפרעות נוספות, כמו:

  • כאבי לסת
  • כאבים במפרקים הטמפורומנדיבולריים (temporomandibular)
  • כאבים באוזן ומסביבה
  • כאבי ראש
  • קשיי לעיסה

תסמינים אלה, בשילוב עם סיכון גבוה לדום נשימה בשינה, הם סימן לפנייה למומחה אורתודונטי.

טיפול בליקוי סגר מסוג Underbite בהתקני RPE

התקן RPE Rapid Palate Expander)) הוא מכשיר יישור שיניים שרופא השיניים מחבר לגג הפה על מנת להרחיב את הלסת העליונה. שימוש בהתקן זה בילדות עשוי להניב את התוצאות הטובות ביותר. בגיל צעיר, עצמות החך עדיין לא התמזגו וקל יותר להניע אותן וליצור בפה מרחב נוסף. בסופו של הטיפול, הלסת העליונה תתיישר עם התחתונה, והמנשך התחתון לא יגרום לבעיות נוספות בזמן השינה. התקנים המרחיבים את החך מאפשרים גם זרימת אוויר טובה יותר דרך הסינוסים.

שימוש בסד דנטלי מותאם אישית

טיפול ב- סד דנטלי הוא דרך להתמודדות ישירה עם בעיות שינה. מטרת הסד המותאם אישית, דומה לזו של הפלטה האורתודנטית. התקנים בהתאמה אישית עוזרים לשמור על הלסת במיצוב קדמי ובכך, משאירים את דרכי הנשימה העליונות פתוחות באופן קבוע.

יש שני סוגים של מכשירים:

  • סד דנטלי לקידום הלסת התחתונה
  • סד דנטלי לקיבוע הלשון במקומה

הסד הדנטלי לקידום הלסת התחתונה מניע את הלסת התחתונה קדימה, מהדק את הרקמה הרכה ואת השרירים של דרכי הנשימה העליונות, ומונע את חסימת דרכי הנשימה. הסד הדנטלי המקבע הלשון במקומה, דומה למדי לסד לקידום הלסת התחתונה, אלא שהוא מורכב מחלק נוסף שמקבע את הלשון במיצוב קדמי.

היתרונות והחסרונות של טיפול בסד דנטלי

נזכיר שוב עד כמה דום נשימה בשינה הוא מצב מסוכן. אנשים עם מצב זה חווים הפסקות נשימה תכופות במהלך השינה שלהם וסובלים מרמות חמצן מופחתות. אם לא מטפלים בבעיה, דום נשימה בשינה מוביל לחוסר שינה אשר מצדו עלול לגרום למגוון רחב של בעיות בריאותיות. לאחר שתיעזרו בטיפול שיסדיר את מצב הלסתות והשיניים שלכם ויסייע לאיכות השינה שלכם, הסיכוי לבעיות שינה שנגרמות כתוצאה מבעיות בפה, יצומצם למינימום. פלטה ליישור שיניים עשויה אמנם להיות לא נוחה לשימוש, אבל זכרו שמדובר בזמן מוגבל בלבד. בסד הדנטלי, לעומת זאת,  צריך להשתמש בכול לילה. בהשוואה בין השתיים ברור שרמת אי הנוחות של הפלטה ליישור שיניים היא מינימלית. מסיבה זו, יישור שיניים עשויה להיות הדרך הטובה ביותר שתבטיח לכם חיוך בריא ושנת לילה תקינה.

ד"ר אברבוך – מרפאת שיניים ראשון לציון

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע שתלים זיגומטיים, הם שתלים אשר משמשים להחלפת שיניים חסרות בלסת העליונה – כאשר, לרוב נהוג להשתמש

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials