fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא שמעתם על ציפויי שיניים ואתם רוצים לעשות הלבנת שיניים? תקראו את זה קודם!

לא שמעתם על ציפויי שיניים ואתם רוצים לעשות הלבנת שיניים תקראו את זה קודם!

ציפויי שיניים נחשבים לאחד מטיפולי האסתטיקה המתקדמים ביותר שיש. במהלך הטיפול רופא השיניים מעצב את השיניים שלכם כך שהוא יוכל להלביש עליהם ציפויי חרסינה דחוסה. הציפויים מעניקים לשיניים מראה אסתטי מדהים המטפל אף בבעיות שבמצב רגיל, רק יישור שיניים היה פותר., נשמע טוב? זה גם נראה טוב 😊

ציפויי שיניים הם טיפולים שצוברים פופולריות רבה וישנה סיבה טובה, הטיפולים מכסים את כל הבעיות האסתטיות שיש לכם בפה, וגם בעיות בריאותיות, והכל בטיפול אחד.

נתחיל מהאסתטיקה?

הנה נתון שיעיף לכם את הכובע, כ-48% מהאוכלוסייה לא מרוצה ממראה השיניים שלה, וכ-64%, לא מרוצים ממראה השיניים שלהם בגלל צבע השיניים.

אתם בטח שואלים את עצמכם, למה הם לא מרוצים ממראה השיניים שלהם אם אפשר כיום להלבין את השיניים עם כל משחת שיניים או עם חומרים המאפשרים להלבין את השיניים שניתן לקנות בכל בית מרקחת?

אז הסיבה היא שזה פשוט לא עובד, ולא רק שזה לא עובד, זה יכול גם לעשות נזקים.

משחות שיניים לא יכולות להלבין שיניים

אם את מבטחכם שמתם במשחות שיניים לשם הלבנה, אז תמצאו את עצמכם עם שפורפרת ריקה, ועם אותו צבע שיניים בסיום השימוש, מדוע? יש לכך שלוש סיבות עיקריות.

הסיבה הראשונה היא מפני שבמשחות השיניים אין מספיק מהחומר האקטיבי שמבצע את ההלבנה, מה שמשאיר אותנו עם כמות של חומר שלא עושה את הפעולה שהיא צריכה לעשות כמו שצריך, אבל הרגשה ממש טובה בקנייה, שמתפוגגת כשאנחנו מתמודדים עם התוצאות.

הסיבה השנייה היא שגם אם משחת השיניים ביצעה הלבנה כל שהיא, היא מגיעה לסוף של רף שהיא לא יכולה לעבור, שוב, בגלל מחסור במדד המותאם אישית לשיניים שלכם.

הסיבה השלישית היא מפני שלשיניים שלכם יש צבע טבעי, שהלבנה באמצעות משחת שיניים יכולה לשפר במעט, אבל לא לתקן בצורה מקיפה כמו שהייתם רוצים שהיא תבצע.

למי שרוצה לקחת את הלבנת השיניים שלו ברצינות, מומלץ להשתמש בטיפולים העוברים דרך רופא שיניים, ולא לקנות פתרונות להלבנה מהמדף, הסיבה לזה היא דיי מפחידה, ואני ממליץ בחום שתקשיבו.

פתרונות מדף להלבנת שיניים מסוכנים לשיניים ולבריאות שלכם

אם אתם מנסים להלבין את השיניים שלכם בבית, עם משחה המכילה ריכוז גבוה של החומר הפעיל, אתם יכולים לפגוע בבריאות השיניים שלכם, ולאף להרוס אותן, ואת כל הסובב אותן, והסיבה לכך היא פשוטה.

כשאתם מורחים את המשחה, אתם לא יודעים באמת מה המצב שלכם בפה, אם אתם יכולים בכלל לבצע טיפול של הלבנת שיניים, או לא, מה ריכוז החומר הפעיל המצוי במשחה, ואיזה משחה מתאימה לפה שלכם.

אתם יכולים ללמוד את כל זאת ועוד אצל רופא השיניים שלכם, אבל גם אז, הלבנת שיניים לא סוגרת רווחים בין השיניים, היא לא מכסה סתימות, או צובעת כתרים, והיא לא מיישרת לכם שיניים עם נטיות קטנות לפה ולשם.

ציפויי שיניים דואגים למראה אחיד ולבן של השיניים

טיפול ציפוי שיניים
בטיפולי ציפויי שיניים, הרופא מתאים ומפסל את הציפויים עד להתאמה מושלמת

כאשר רופא השיניים בודק אתכם לפני הטיפול, הוא מוודא קודם כל שטיפול ציפוי השיניים מתאים לכם. אם רופא השיניים רואה שאין צורך בטיפול, הוא יעדכן אתכם וימליץ לכם על טיפול אחר.

היה ורופא השיניים מזהה שישנו צורך, הוא:

  • מבצע מדידות בכל הפה שלכם בשביל לוודא שהטיפול יעניק לכם מראה של שיניים ישרות. את המדידות רופא השיניים שולח למעבדה בשביל להזמין את ציפויי השיניים הקבועים.
  • מתאים את הגדלים של ציפויי השיניים הזמניים שיעניקו לפה של המטופל מראה אסתטי עד להגעת ציפויי שיניים קבועים.
  • בונה מבנה על השיניים הקיימות המאפשר הלבשה של ציפויי שיניים על בסיס שיוכל לתמוך בהן במשך שנים רבות (ציפוי שיניים מחזיק מעמד בדרך כלל בין-10 ל-15 שנים שלאחריהם דורש עבודות תחזוקה שתאפשר למטופל להמשיך וליהנות משיניים לבנות ויפות לאורך זמן).
  • היה וחסרות למטופל שיניים, רופא השיניים יכול להשתיל שיניים או לחבר בין שיניים באמצעות גשרים, כתרים המתלבשים על כמה שיניים ומגשרים על חוסרים בפה של המטופל.
  • במהלך הטיפול הרופא מלביש בתחילה ציפויי שיניים זמניים, שיתנו מראה ראשוני מעולה תוך שהם שומרים על המבנים מפני פגיעות. לאחר שמגיעים ציפויי השיניים הקבועים, רופא השיניים מלביש אותם על המבנים הקיימים, והמטופל יכול ללכת לביתו עם סט של שיניים לבנות, וכנראה גם חיוך מאוזן לאוזן.

ציפוי שיניים מבחינה אסתטית, דואג לכל הצרכים של המטופל, ובתוך שני פגישות, מספק סט מבריק של שיניים שילווה את המטופל בעוד שנים רבות.

אבל מה מבחינה בריאותית? איך טיפול שיניים עוזר שם?

ציפויי שיניים יכול לעזור בכיסוי שיניים שנשחקו

אם אתם סובלים מחריקת שיניים (ברוקסיזם), ואתם שוחקים שיניים, בין אם כשאתם ערים, או כשאתם ישנים, טיפול ציפוי שיניים יכול לעזור להחליף את שכבת השן שנשחקה, ולתת מצע קשיח שיחליף את שכבת האמייל, מה שימנע היווצרות של חורים בשמירה על היגיינת הפה.

בנוסף, הציפוי העמיד מחזיר לכם את היכולת ללעוס ללא רגישות לחום או קור, מצב הנוצר כאשר שכבת האמייל אינה מגינה על שכבת הדנטין (השכבה של השן היושבת מעל מוך השן, אליהם מגיעים החיידקים אחרי שהם חודרים את שכבת האמייל הראשונית).

ציפויי שיניים יכולים לכסות שיניים שנסדקו

כאשר אתם סודקים שן, קשה מאוד לכסות את הסדק, בייחוד אם הוא נמצא במקום בולט בשיניים הקדמיות. באמצעות ציפוי שיניים אתם יכולים לכסות כל סדק שנוצר ואף למנוע סדקים עתידיים.

שכבת ההגנה שאתם מקבלים במהלך טיפול ציפוי שיניים, עשויה מחרסינה או חרסינה דחוסה, חומרים קשיחים העמידים בלחצים של הפה לאורך זמן.

מה הם סוגי ציפויי השיניים המומלצים ביותר?

ישנם כמה סוגים של ציפויי שיניים, כולם עושים את העבודה, אבל אני ממליץ על למינייט (EMAX), או לומינרס. אלו הם ציפויי שיניים עמידים מאוד העשויים מחרסינה דחוסה שכמעט ואינה מצריכה השחזה של השיניים או הסרה של חומרי שן.

כשאנחנו עובדים עם חומרים זולים יותר, כמו למינייט חרסינה רגיל, אנחנו מסירים יותר חומר שן מה שלאורך זמן הופך את השן לרגישה יותר, והרגישות הזו יכולה לבוא לידי ביטוי בכאבים בהמשך, ואף פגיעה בשן עצמה לאורך זמן כתוצאה ממחסור השכבה מגינה נוספת המונעת חדירה של חיידקים.

מה הכי מומלץ לכם בתור מטופלים?

שאלה טובה, שיש לה רק תשובה אחת.

רופא שיניים יכול להמליץ לכם על סוג הטיפול המתאים לכם רק לאחר שהוא ראה אתכם. בדיוק בגלל הסיבה הזו לא מומלץ לנסות בבית לבד פתרונות הלבנת שיניים, אלא לגשת לרופא שיניים שיתן לכם ערכה הבנויה על מה שהם שלכם זקוק לו בשביל לקבל את התוצאות שאתם רוצים.

באותה צורה, לקבל ייעוץ לגבי ציפויי שיניים, ואילו ציפויי שיניים מתאימים לכם, לא מומלץ בשלט רחוק. אני ממליץ להתקשר אליי לטלפון 072-394-3153 ולהגיע לפגישת ייעוץ, מבטיי שתצאו משם עם כל התשובות שתזדקקו להן בשביל לקבל את ההחלטה המתאימה לכם!

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע שתלים זיגומטיים, הם שתלים אשר משמשים להחלפת שיניים חסרות בלסת העליונה – כאשר, לרוב נהוג להשתמש

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials