fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סובלים מנחירות? התייעצו עם רופא שיניים

בעיית נחירות היא בעיה קשה ומביכה שרבים מתמודדים איתה, והיא עשויה להעיב ולהקשות על תחומים רבים בחיינו, בין אם אנחנו הנוחרים או רק נמצאים לידם. נחירות מביאות איתן חוסר שינה, קושי על מערכת היחסים הכי קרובה שלכם ועשויות אף להעיד על בעיות בריאותיות שדורשות התייחסות. אז למה בכלל אנחנו נוחרים? מה יש לעשות עם נחירות? ואיך רופא השיניים שלכם יכול לעזור בפתרון בעיה זו?

אז למה אנחנו בכלל נוחרים?

נחירות הן תוצאה של היצרות בדרכי הנשימה, הפוגעת במעבר החלק של האוויר ועל ידי כך נוצר הצליל הענוג של הנחירה. הסיבות לנחירות הן שונות ומגוונות, ונעות בין תנוחות שינה לא אופטימליות ועודף משקל, ועד למבנה לא תקין של הרקמות הרכות בגרון. בשביל טיפול יעיל, הכרחי להבין מאיפה ומדוע מגיעות הנחירות, ועל ידי כך להתאים טיפול בנחירות. 

מתי נחירות עוברות את הגבול?

נחירות נעשות לבעיה קריטית שיש לטפל בה כשהן מופיעות בתדירות גבוהה מאוד ובעוצמה. נחירות כאלו עשויות להזיק למשך השינה ואיכות השינה, להעיב על אורח החיים וגם להעיד על בעיות בריאותיות שונות. בנוסף, נחירות עשויות להעיד על דום נשימה בשינה, המתפתח בשל חסימה נשימתית ובעצם מעיר את האדם החווה את דום השינה בכדי שהאדם יוכל להסדיר את נשימתו חזרה למצב תקין. זוהי בעיה קשה הפוגעת רבות באורח החיים של הסובלים ממנה.

מה יכול לעזור לנחירות?

כאמור, יש להתאים טיפול בנחירות לבעיה הספציפית ממנה סובל האדם שנוחר, אך נפרט כאן מספר פתרונות העוזרים כיום להרבה אנשים הסובלים מנחירות.
שינוי בתנוחת השינה – עדיף לישון על הצד ולא על הגב. ניתן לישון עם פאוץ' ובתוכו כדור טניס וכך תמנעו מלישון על הגב מפאת חוסר הנוחות.
ירידה במשקל – הפחתה במשקל עשויה לעזור כיוון שהיא מביאה איתה שינוי ברקמות השומן של הגרון.
פעילות גופנית – ספורט עשוי לחזק אצלכם את השירים בגרון, היכולים לסייע בהפחתת נחירות.

איך רופא שיניים יכול לעזור?

רפואת השיניים מציעה פתרונות רבים לנחירות, אך כל זאת במידה ורופא השיניים המטפל שלכם יאבחן כי תוכלו להפיק תועלת מהשימוש בטיפולים.
בעצם, החידוש שהביאה את רפואת השיניים לנחירות הם סוגים שונים של התקני פה, אותם ניתן לשים בלילה והם מקלים על הנחירות. ההתקנים האלו הם:
C-PAP: נועד למקרים חמורים של דום נשימה בשינה. הטיפול מאוד פולשני ודורש שינה עם מסכה מיוחדת אליה מוזרם אוויר ללא הפסקה, אך למרות חוסר הנוחות שבשימוש שלו הוא הוכח כמאוד יעיל ואפקטיבי.
סד לילה: ההתקן נועד לייצב את הלסת התחתונה בתנוחה קדמית יותר לעמדתה הרגילה של הלסת, ובכך למנוע בעצם את הצניחה של בסיס הלשון ולאפשר את המשכיות מעבר האוויר בזמן השינה. הפתרון מאוד נוח וקל להסתגל אליו, שלא כמו במכשיר הסי פאפ. סד הלילה הוא קטן, אפשר להתנייד איתו בקלות ואפילו לעלות איתו על מטוס ולישון אצל חברים ללא כל הפרעה.

לסיכום, נחירות היא בעיה לא פשוטה ולא נעימה, ואולי אפילו מביכה לפעמים. אבל אל תאמרו נואש, ופנו לעזרה נוספת. הישועה תגיע בסוף מכאן או משם, ואין דבר יותר חשוב להיאבק עליו מאשר מערכות היחסים של אלו שישנים אתכם במיטה, הבריאות שלכם ואיכות החיים שלכם. אז אל תזניחו את הנחירות, איפשהו, יש גם לכם פתרון.

ד"ר אברבוך – מרפאת שיניים

רופא שיניים, ומייסד המרפאה

ד”ר אלכסנדר אברבוך הנו רופא שיניים D.M.D, בעל ניסיון רב בהשתלות וניתוחים מורכבים. הוא מייסד מרפאת השיניים של ד”ר אברבוך בראשון לציון והבעלים. תושבי ראשון לציון והסביבה מכירים אותו, את עבודתו ואת תרומתו לקהילה. תחת ידיו האמונות עברו אלפי מטופלים והיד כמו שאומרים, עוד נטויה.

עקבו אחרי

לקוחות ממליצים