fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סגירת רווחים בשיניים – מדריך מקיף

סגירת רווחים בשיניים - מדריך מקיף

סגירת רווחים בשיניים - מדריך מקיף

רווחים בשיניים (רווח בשיניים הקדמיות נקרא גם דיאסטמה בלשון מקצועית) ובעיקר אם הם ממוקמים בשיניים הקדמיות, יכולים לפגוע במידה רבה באסתטיקת הפה ובנראות החיוך. בנוסף, ישנם גם מקרים שמרווחים אלה עלולים להעיד על בעיה מסוימת בשיניים.
החדשות הטובות הן שכיום הודות לטכנולוגיות חדשניות בועלם רפואת השיניים, קיימת אפשרות לבצע סגירה של אותם רווחים בשיניים ולהשיג תוצאה איכותית וטובה בהליך קצר ופשוט.
כך שאם גם אתם מתמודדים על רווח בשיניים ואינכם שבעי רצון ממה שאתם רואים, מומלץ שתקראו את הכתבה הבאה בה תוכלו לקבל את כל הפרטים על רווחים בשיניים ועל הטיפולים.

מה זה רווח בשיניים?

ההגדרה של רווח בשיניים מתייחסת למרווח בין 2 שיניים סמוכות, אשר גודלו הוא מעל למילימטר.
ככל שהמרווח גדול יותר, כך הדבר בולט יותר ועלול להפריע יותר.
לכן, כל מי שמרגיש שיש לו מרווחים גדולים בשיניים, ההמלצה בעבורו תהיה להגיע לרופא השיניים, על מנת לאתר את מקור הבעיה ולהכיר את אפשרויות הטיפול המוצעות.

סגירת רווחים בשיניים - מדריך מקיף

ממה נוצר רווח בשיניים?

ישנם מספר גורמים להיווצרות של רווח בשיניים ובין היתר:

  • גנטיקה – רווח בשיניים יכול להוות תוצר של גורמים גנטיים. במידה ולאחד ההורים לדוגמא, יש שיניים קטנות באופן יחסי ללסת, זה יכול לעבור גם לילדים ולבוא לידי ביטוי ברווחים בשיניים.
  • גיל – אצל ילדים צעירים תופעת הרווח בשיניים נחשבת לנפוצה, רווחים אלה יכולים להעלם כאשר השיניים מתחלפות, גדלות ומצטופפות.

    מציצת אגודל/ מוצץ – במקרים רבים הרגלים שהיו לנו כתינוקות או כילדים עלולים להוות כגורם לרווחים בשיניים. לדוגמא, מי שמצץ אגודל או מוצץ עד גיל מאוחר, עלול להתמודד עם רווחים בשיניים גם כמבוגר.

  • פרנום – פרנום הוא למעשה רקמה אשר עוברת מהשפה העליות אל החניכיים הממוקמות באזור שמעל השיניים. הפרנום עלול לחסום את סגירת הרווח הטבעית שבין השיניים.
  • מחלת חניכיים – מחלת חניכיים כרונית עלולה להוביל לאובדן עצם – כאשר העצם מספקת תמיכה בשיניים. מצב זה עלול לגרום לשיניים להשתחרר ממקומן מה שיכול ליצור רווחים.
  • רפלקסים – רפלקסים אשר גורמים לבליעה לא נכונה כמו במקרים בהם הלשון דוחפת את השיניים הקדמיות, עלולים גם הם להוות כמקור להיווצרות רווחים בין השיניים.  
  • אובדן שיניים אחוריות – כאשר מתקיים אובדן של שיניים אחרות, עלול להיווצר עומס על השיניים הקדמיות. במצב זה השיניים עלולות להידחף החוצה, מה שיגרום להיווצרות מרווחים בין השיניים.

האם סגירת רווח בשיניים היא טיפול הכרחי?

אם הרווח בשיניים בא לידי ביטוי רק בהיבט האסטטי אז השאלה האם לבצע סגירת רווח בשיניים, תלויה במטופל. לדוגמא, יש אנשים אשר חושבים שרווח בשיניים וגם בשיניים הקדמיות הוא חינני.
לעומת זאת אם הרווח בשיניים מפריע מבחינה אסטטית (יש לא מעט אנשים אשר יכולים להתייחס אליו כפגם) או אם יש לנושא הזה השפעה על בריאות השיניים (בזמן צמיחת השיניים, רווחים גדולים במיוחד עלולים לפגוע ביכולות של השיניים הסמוכות לצמוח במקומן הטבעי), ההמלצה תהיה כן לעשות מעשה ולטפל בבעיה.

סגירת רווח בשיניים – השיטות השונות

כאמור, החדשות הטובות שלא משנה מהו הגורם להיווצרות רווח בשיניים, כיום ניתן למצוא מספר שיטות מתקדמות ויעילות אשר בכוחן להשאיר את בעיה זאת כנחלת העבר.
בין אותן השיטות:

  • ציפוי שיניים – אחת השיטות הנפוצות והפופולאריות ביותר לסגירת רווחים היא ציפוי שיניים. מדובר בהליך טיפול שיניים אסטטי פשוט ויעיל.
    הציפוי מתבצע באמצעות קומפוזיט או חרסינה. מי שבוחר באפשרות זאת עתיד לעבור הליך הדבקה של עלי חרסינה דקיקים במיוחד.
    באמצעות ציפוי שיניים חרסינה ניתן להשיג מגוון רחב של מטרות שונות כמו: שינוי צורת השיניים, שינוי הגוון, שינוי אורך השיניים וכמובן, סגירת המרווחים.
    קומפוזיט לעומת זאת הוא חומר מרוכז, אשר מתאפיין בעמידות גבוהה במיוחד. גם בהליך זה מדובר בעלים דקיקים אשר מודבקים על גבי השיניים.
    כמובן, שבכדי להשיג את התוצאות המרשימות והאטרקטיביות ביותר, חשוב לבחור בתבונה את רופא השיניים ולוודא שיש לו את הכלים והניסיון לבצע את העבודה בצורה המיטבית.
  • ניתוח – במקרים בהם הרווח בין השיניים הוא תוצר של פרנום מוגדל, יעלה הצורך לעבור ניתוח לצורך טיפול בבעיה.
  • טיפולים אורתודנטיים – עוד דרך לבצע סגירת רווחים בין השיניים עוברת בטיפולים אורתודנטיים כמו: גשר נשלף , גשר קבוע או גשר שקוף. חשוב לציין שכיום יש בעולם האורתודנטיה אפשרות לעשות שימוש בהדמיות דיגיטליות, המאפשרות לתכנן את אופן דחיקת השיניים ולהשיג תוצאה אסטטית ומרשימה.
  • טיפול פריודונטי – במקרים בהם המרווח הוא תוצר של מחלת חניכיים או אובדן של שיניים יש צורך לבצע הליך אשר יכול להצריך שימוש באמצעים שונים כמו: גשר, שתלים דנטליים ועוד.. רופא מקצועי אשר מתמחה בביצוע סוגים שונים של טיפולים ידע להכין תוכנית מסודרת בהתאם לצורך.

חשוב לציין שיהיו מקרים בהם לצורך צמצום הרווחים יעלה הצורך לשלב בין מספר שיטות טיפול שונות – לדוגמא, מתחילים עם טיפול אורתודנטי ולאחר מכן משלימים עם ציפוי חרסינה.

כאמור, יש לא מעט שיטות יעילות לסגירת רווחים בשיניים, כאשר היכרות עם השיטות השונות מאפשרת לבחור בסופו של דבר את השיטה היעילה ביותר לטיפול בבעיה. כמובן, שגם בחירה ברופא שיניים מקצועי ומנוסה, המתמחה באופן פרטני בנושא זה, יכולה להתוות את הדרך לפתרון הנכון – כאשר, הרופא ידע לאבחן את המצב ולהציע את שיטת הטיפול המיטבית.

האם יש הבדל בין סגירת רווחים בשיניים קדמיות (דיאסטמה) לאחוריות?

אז ראשית כל, אנשים המתמודדים עם מרווחים בשיניים הקדמיות, ירגישו יותר את הבעיה האסטטית ולכן, הביקוש לטיפול שכזה יהיה גבוה יותר.
מעבר לכך, לשאלה אם מדובר בסגירת רווחים בשיניים קדמיות לאחוריות, יש גם השפעה על שיטת הטיפול.
כך שבמידה ומדובר בסגירת רווח בשיניים קדמיות רופא השיניים ידאג לרוב לבצע את הטיפול אשר יוביל לתוצאות האסטטיות והמרשימות ביותר (בהתאם לגודל המרווח, לגורם למרווח ולמיקומו הפרטני) – בכל זאת, מדובר בטיפול אשר אמור להשפיע באופן ישיר על נראות החיוך.

סגירת רווח בשיניים – חשיבות בחירת רופא השיניים המתאים

כאמור, כיום יש לא מעט שיטות מתקדמות ואיכותיות באמצעותן ניתן לבצע סגירת רווח בשיניים. יחד עם זאת בכדי ליהנות מתוצאות אסטטיות ומרשימות, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את רופא השיניים אליו נגיע לצורך ביצוע הטיפול.
בכדי לבצע סגירת רווח בשיניים קיימת חשיבות גבוהה בשלב הראשון לבצע אבחון מקיף.
בשלב הבא, רופא מקצועי ידע להמליץ על השיטה אשר תשיג את התוצאה הטובה והמרשימה ביותר.
בחירת רופא שיניים מקצועי ומנוסה, תאפשר לכם שקט נפשי בידיעה שבסופו של תהליך אתם עתידים ליהנות מתוצאה אסטטית ואיכותית.  
לכן, כדאי לשים דגש על כל הפרמטרים כמו: ניסיון, חוות דעת והמלצות והשם והמוניטין של רופא השיניים, על מנת לבצע את הבחירה הטובה ביותר באותו רופא.

אם גם אתם מבקשים לבצע סגירת רווחים בשיניים וליהנות מחיוך אסטטי ומרשים, תשמחו לגלות שאתם בכתובת הנכונה עבור המטרה. מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה של ד"ר אברבוך ונשמח לספק לכם את כל הפרטים והמידע על טיפול סגירת רווחים בשיניים ועל שאר הטיפולים המוצעים בקליניקה.

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

תותבות – כל מה שצריך לדעת

תותבות – כל מה שצריך לדעת

תותבות – כל מה שצריך לדעת תותבות או שיניים תותבות הן סוג של מכשיר נשלף, אשר מיועד להחליף שיניים חסרות כמו גם

כירורגיית פה ולסת

כירורגיית פה ולסת

כירורגיית פה ולסת כירורגיית פה ולסת היא ענף ברפואת השיניים אשר עוסק באבחון ופרוצדורות כירורגיות במקרים של מחלות, וליקויים של הרקמות הרכות

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials