fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקשר ההדוק בין מחלות חניכיים לבריאות הגוף

הקשר ההדוק בין מחלות חניכיים לבריאות הגוף

הקשר ההדוק בין מחלות חניכיים לבריאות הגוף

מחלת חניכיים היא מצב הנגרם על ידי חיידקי הפה שעלולים להוביל למחלות לב, סוכרת ובעיות בריאות חמורות אחרות. מחלת חניכיים היא אחד המצבים הנפוצים ביותר בעולם כשמדובר על בריאות חלל הפה והלסת. זה מתחיל כאשר נוצר רובד על השיניים שלכם שמוביל לחורים, דלקות חניכיים ועששת.

מחלת חניכיים, הידועה גם בשם דלקת חניכיים, היא מצב דלקתי של רקמת החניכיים. זה בד"כ נגרם על ידי חיידקים הנעים במעלה הרקמה הרכה של השיניים והחניכיים. החיידקים יכולים לגרום לכאב וסיבוכים אחרים שעלולים להוביל לפגיעות מסוימות שאינן קשורות לחלל הפה והלסת. למשל, בעיות מסוימות בכלי הדם ולעיתים אפילו בעיות לב.

דעו לאיזה רופא אתם פונים ומה ההליך הטיפולי שמגיע לכם

כשאדם מרגיש כאבים איומים בברכו, הוא בודק נושאים של ניתוח החלפת ברך רופאים מומלצים ומחירים. אבל מה עושה אדם שמדמם כשהוא מצחצח שיניים? כנראה שהוא לא ממהר לטפל בבעיה כמו אותו אדם שסובל מבעיות ברכיים. זאת, משום שלרוב האנשים נדמה שמחלות חניכיים הן אינן באמת מסוכנות. שימו לב, זו עשויה להתגלות כטעות חמורה.

אם לוקחים למשל את הדוגמה של דלקות חניכיים, הרי שדלקות יכולות להוביל להתפתחויות של זיהומים חיידקיים. כשהגוף סובל מזיהומים, הוא עשוי להגיב לכך בצורה שיכולה להיות בלתי הפיכה. למשל, בצורה של איבוד שיניים, נפיחויות וכאבים, דימום ועוד.

הקשר בין מחלת חניכיים לבריאות הגוף

כשצריך לעבור הליכים רפואיים, יש לפנות לגורם הרפואי המתאים ביותר ולברר את כלל הפרטים הנדרשים מראש. בין אם צריך ניתוח החלפת ברך רופאים מומלצים או טיפולי שיניים, הקפידו להבין מה הטיפול כולל. כמו כן, הקפידו לברר מראש מה הטיפול הספציפי שלכם מצריך ממכם.

הפה, המורכב מעצם, רקמות, עור, שיניים, חניכיים, לשון ורוק, מגן על הגוף מפני חיידקים שונים. הוא גם אחראי על העיכול. הפה הוא אחד המעברים הגדולים ביותר בגופנו, ואם מעבר זה ייחסם או יהיה נגוע בחיידקים, הוא לא יוכל לבצע את עבודתו כראוי. אם כך, לפני שתעברו טיפול שיניים, בררו אם יש צורך בטיפול נוסף הקשור לתופעות הנגרמות מחניכיים מודלקים.

שמרו על היגיינה טובה ונכונה של חלל הפה והלסת

מכיוון שמחלת חניכיים יכולה להשפיע על כל כך הרבה חלקי גוף, כולל בריאות הלב ותפקוד הריאות, חשוב לשמור על שיטות היגיינת פה טובות. לא רק הפה שלנו צריך תשומת לב, אלא גם האוזניים והעיניים שלנו אם אנחנו רוצים לשמור על בריאות כללית טובה.

אל תשכחו, מחלת חניכיים יכולה לגרום לבעיות חמורות לגוף בעתיד. אמנם הדלקת לא תוביל אתכם לעבור ניתוח החלפת ברך רופאים מומלצים וכו', אבל הקשר בין מחלת חניכיים לבריאות הגוף הוא נרחב. הקפידו על בריאות כללית טובה ובריאות של הפה והלסת.

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע שתלים זיגומטיים, הם שתלים אשר משמשים להחלפת שיניים חסרות בלסת העליונה – כאשר, לרוב נהוג להשתמש

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials