fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כירורגיית פה ולסת

כירורגיית פה ולסת

כירורגיית פה ולסת

כירורגיית פה ולסת היא ענף ברפואת השיניים אשר עוסק באבחון ופרוצדורות כירורגיות במקרים של מחלות, וליקויים של הרקמות הרכות והקשות באזור הפה והלסת. אזור זה כולל את הפה, הלסתות, הפנים והצוואר. תחום כירורגיית הפה והלסת כולל שורה של טיפולים כמו: השתלות עצם, שתלים דנטליים, עקירות כירורגיות ועוד..
טיפולי כירורגית פה ולסת מתבצעים ברוב המקרים בהרדמה מקומית – יחד עם זאת, עלולים לעלות מצבים מורכבים יותר, בהם הכירורג יקבל החלטה על הרדמה מלאה, אשר תצריך גם את נוכחותו של רופא מרדים מוסמך ומנוסה.

הפרוצדורות בתחום כירורגית פה ולסת

כאמור, כאשר מדברים על פרוצדורות בתחום של כירורגיית פה ולסת או ניתוחים בשיניים מתכוונים למגוון רחב של הליכים שונים, אשר מבוצעים על מנת לתת מענה לבעיות מורכבות אשר עלולות להיווצר באזורים אלה. כאשר בין הפרוצדורות הנפוצות בתחום:

כירורגיית פה ולסת

עקירת שיניים כירורגית

עקירה מורכבת אשר הצורך בה יכול לעלות במקרים כמו: ריקבון אשר גרם להרס השן, שן אשר צמחה בצורה עקומה, עקירה של שן בינה וביצוע של פרוצדורות רפואיות שונות ( ישנן לא מעט פרוצדורות בהן יעלה הצורך לעקור שיניים בכדי למנוע היווצרות זיהומים).
חשוב לציין שבמידה ולא מקפידים על עקירת שיניים כירורגית מקצועית, המטופלים עלולים להיחשף למצבים רפואיים כמו: שברים בלסתות, זיהומים, פגיעה בתעלת העצב, דחיפה של השן אל חלל הסינוס ועוד..
ולכן, בכל מצב בו עולה הצורך בעקירת שיניים (אשר עלולה להסתבך) ההמלצה היא להגיע לרופא שיניים אשר מוסמך לבצע עקירות כירורגיות.

טיפול שורש כירורגי

טיפול לצורך ריפוי של דלקת בשורש השן. ההליך הכירורגי נדרש לרוב במקרים בהם טיפול שורש קודם נכשל (ולעיתים גם במקרים בהם 2 ניסיונות קודמים לא צלחו). בכדי לבצע את ההליך יש צורך לעשות שימוש בציוד ייעודי כגון מיקרוסקופ ניתוח דנטלי ועוד..
מדובר בהליך אשר מתבסס על מספר שלבים – השלב הראשון מצריך את אבחון המצב של תעלות השורש. בשלב הבא מסלקים את הזיהום והרקמות הנגועות. ובשלב הסופי מבצעים סתימת שורש – המתבססת על שימוש בחומרים ייעודיים.

הרמת סינוס

במקרים מסוימים כאשר נדרשת השתלת שיניים בחלק האחורי של הלסת העליונה, עלולים להיווצר מצבים בהם גובה העצם אינו מספק לצורך ביצוע ההשתלה (אומנם יש שתלים קצרים יותר, אבל ישנם מצבים בהם גם שתלים אלו לא יתאימו).
במקרה שכזה, יש צורך לבצע הליך כירורגי אשר מטרתו לחשוף את הסינוס, בשלב הבא יש לבצע הרמה של הממברנה אשר מכסה את הסינוס ולהשתיל בקרקעית של אותו הסינוס עצם – אשר תהווה כבסיס לקליטת השתל.  

ניתוח חניכיים

הליך אשר ייעודו לטפל במחלות חניכיים אשר נחשבות למורכבות. ישנם סוגים שונים של ניתוחי חניכיים כמו לדוגמא, ניתוחים אשר ייעודם לטפל בנסיגת חניכיים, ניתוחים אשר מטרתם לשחזר את העצם והחניכיים, ניתוחים אשר הצורך בהם עלה בעקבות היווצרותה של דלקת חניכיים חריפה ושורה של ניתוחים נוספים.

ניתוח אורתוגנטי

ניתוח אשר מטרתו ליישר לסתות ולשפר את תפקוד הנשיכה ואסתטיקת הפנים. במהלך הניתוח מתבצעת הזזה לאחור או קדימה של הלסת העליונה, התחתונה או שתיהן לצורך התיקון של אותו עיוות.

ניתוחי שיניים קוסמטיים

כאשר מדוברים על ניתוחי שיניים קוסמטיים יכולים להתכוון שורה של פרוצדורות שונות ובין היתר: ציפוי שיניים, הדבקת שיניים, או עיצוב חניכיים – כאשר המטרה של כל הניתוחים הללו היא אחת – לשפר את מראה הפה והחיוך

שתלים/ השתלת שיניים

שתלים דנטליים מהווים תחליפים העשויים מטיטניום (או מחומרים אחרים) לשיניים הטבעיות, אותם מחדירים/ מבריגים אל עצם הלסת מתחת לחניכיים כדי לשמש שורשי שיניים מלאכותיים. לאחר ההברגה מכסים את השתל באמצעות שימוש ברקמת חניכיים. בשלבים הבאים של הטיפול, מרכיבים את הבסיס לכתר לשן ולאחר מכן את הכתר עצמו (שהינו עשוי מחרסינה). השתלת שיניים יכולה להתבצע בשלבים אשר מתפרשים על פני מספר חודשים או בטיפול אחד – אול און 4.
בהליך אול און פור משתילים בין 4 ל-6 שתלים באותו יום ומבצעים שיקום של הלסת באמצעות גשר זמני. מדובר בהליך כירורגי אשר אורך מספר שעות.
במקרים מסוימים יש צורך גם בהליכים כירורגיים מורכבים אחרים לצורך השתלת שיניים כמו מצבים בהם יש צורך לבצע השתלת עצם.

העמסת עצם

העמסת עצם היא טכניקה אשר מאפשרת החדרת שתלים, גם במקרים בהם כמות העצם בלסת איננה מספיקה לצורך הטיפול. הליך זה מאפשר ליצור למעשה בסיס לקליטת השתל. מדובר בפעולה כירורגית – עצם ההשתלה מצריכה גרימה לפצע פתוח באזור החניכיים, כאשר בשלב הבא הרופא המטפל אמור לתפור את אותו האזור (מדובר בתפרים אשר מתכלים לאחר זמן מה, כך שאין צורך לחזור לרופא לצורך הסרתם).

איך לבחור כירורג פה ולסת?

מכיוון שטיפולי כירורגיית פה ולסת הם טיפולים מורכבים, אשר מצריכים רמת מקצועיות גבוהה כמו גם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.
יש לשים דגש על מספר פרמטרים אשר יאפשרו את בחירת הכירורג הפה והלסת המתאים ביותר לביצוע הטיפול. בהליך הבחירה מומלץ לשים דגש על פרמטרים כמו:

 

  • ניסיון – יש לבחור בכירורג מנוסה אשר מתמחה באופן פרטני באותה פרוצדורה אותה אתם אמורים לעבור. מה שיעניק לכם הרבה שקט נפשי בבחירה.

     

  • חוות דעת והמלצות – תמיד טוב ללמוד מניסיונם של אחרים. כך שאם יש לכם אפשרות לקבל חוות דעת אמינות על אותו כירורג (בעיקר ממטופלים אשר עברו אצלו טיפולים דומים לאלו שאתם צריכים), כדאי לשים דגש גם על הנושא הזה בהליך הבחירה.

     

  • יחס אישי ותקשורת – כדאי לוודא שהכירורג הנבחר שם דגש על תודעת שירות גבוהה, על תקשורת פתוחה וטובה. כידוע, לא מעט מטופלים יכולים למצוא את עצמם לחוצים לפני הליך שכזה ומאוד חשוב שהרופא ידע להכיל את זה, להקשיב להם ולהרגיע אותם.

     

  • הקליניקה – אם יש אפשרות להגיע ולהתרשם מהקליניקה דבר זה יכול לסייע במידה רבה בבחירה. כדאי לשים דגש על פרמטרים כמו: המכשור והטכנולוגיות של הקליניקה, ההקפדה על הניקיון, רמת השירות והאדיבות של הצוות וכל פרמטר אחר אשר יכול להבטיח שזאת אכן הבחירה הנכונה.

דגש על כל הפרמטרים הללו יאפשר לכם שקט נפשי בידיעה שאתם ב"ידיים טובות" ושהכירורג בו בחרתם ידע לבצע את הטיפול על הצד הטוב ביותר (גם אם יתגלו אתגרים לא צפויים במהלכו). ומהסיבה הזאת, כדאי לעשות שימוש בכל אותם אמצעים אשר יוכלו להבטיח לכם את אותו השקט.

לסיכום

כירורגיית פה ולסת כולל מגון רחב של ניתוחי שיניים, ברמות מורכבות שונות. ההמלצה היא שכל מטופל אשר אמור לעבור פרוצדורה כזאת ידע בצור המעמיקה לקראת מה הוא הולך – כמה זמן הפרוצדורה אמורה להימשך, מה היא כוללת, האם היא מתבצעת בהרדמה מקומית או מלאה, מה משך ההחלמה וכיוצא בזה.. ידע יכול לסייע בהגעה ברמת מוכנות גבוהה לטיפול וכמובן, גם בבחירת הרופא המתאים ביותר למטרה – מה שיעלה את הסיכויים להצלחת הטיפול.

אם גם אתם זקוקים לטיפולי כירורגיית פה ולסת, דעו שהגעתם לכתובת הנכונה. מוזמנים ליצור קשר או להשאיר פרטים והצוות המקצועי ישמח לחזור אליכם במהרה ולספק לכם את כל המידע שאתם צריכים.

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

תותבות – כל מה שצריך לדעת

תותבות – כל מה שצריך לדעת

תותבות – כל מה שצריך לדעת תותבות או שיניים תותבות הן סוג של מכשיר נשלף, אשר מיועד להחליף שיניים חסרות כמו גם

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials