fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפולי שיניים בגיל השלישי

טיפולי שיניים בגיל השלישי

טיפולי שיניים בגיל השלישי

טיפולי שיניים בגיל השלישי, נבדלים בפרמטרים רבים מטיפולי שיניים סטנדרטיים. כאשר, הסיבה המרכזית לכך נעוצה באתגרים שונים אשר יכולים לאפיין מטופלים בגילאים אלו – כידוע, אחוז לא מבוטל מבני הגיל השלישי מתמודדים מבעיות רפואיות כמו: מחלות כלי דם, סוכרת, לחץ דם גבוה ובחלק מהמקרים גם נוטלים תרופות אשר יכולות להשפיע במישרין או עקיפין על החניכיים והשיניים.

חשוב להדגיש שגם בגיל השלישי קיימת חשיבות גבוהה להקפיד על טיפולי שיניים (ואף יותר מתמיד). יחד עם זאת, חשוב גם להיות מודעים לאתגרים השונים ולבחור רופא שיניים אשר ערוך לעמוד בהם ולבצע טיפולים בסטנדרטים הגבוהים האפשריים.

חשוב להדגיש שלמרות האתגרים, כיום הודות לטכנולוגיות מתקדמות, כל אדם בן הגיל השלישי יכול ליהנות מאותם טיפולי שיניים איכותיים, המותאמים עבורו באופן אישי וכמובן, לוקחים בחשבון את מצבו הבריאותי.

טיפולי שיניים בגיל השלישי

בעיות שיניים המאפיינות את הגיל השלישי

יש לא מעט בעיות שיניים המאפיינות את הגיל השלישי כאשר בין אותן המחלות: מחלות חניכיים, אובדן שיניים ועששת – כאשר, תרופות שונות ומחלות מסוגים מסוימים עלולות להחמיר את המצבים הללו.
כמובן, שבכדי לנסות ולהימנע ממחלות אלו חשוב מאוד להקפיד על היגיינת פה גבוהה – כאשר, במקרים רבים עלול להיווצר קושר גם סביב הנושא הזה.
בין בעיות השיניים הנחשבות לנפוצות בגילאים אלו:  מחלות חניכיים (ככל שהגיל עולה, המערכת החיסונית נחלשת, מה שעלול לגרום לרגישות גבוהה למחלות חניכיים), עששת (נסיגת חניכיים המאפיינת גילאים מבוגרים, עלולה להוביל לעששות חמורה), יובש בפה (רבים מבני הגיל השלישי מתמודדים עם ייצור מופחת של רוק), אובדן שיניים (תופעה הנחשבת לשכיחה יותר בקרב בני הגיל השלישי), רגישות (רגישות גבוהה יותר למזונות ולמשקאות חמים או קרים) ועוד.. 

טיפולי שיניים נפוצים בגיל השלישי

הודות לטכנולוגיה חדשנית ומתקדמת כיום, יש שורה ארוכה של טיפולי שיניים איכותיים אשר יכולים לפתור את מרבית בעיות השיניים המאפיינות את הגיל השלישי ובין היתר:

  • סתימות ושחזורים – טיפול בחורים (עששת) בסתימות או חומרים משקמים אחרים לשיקום התפקוד והמבנה של השן.
  • טיפולי חניכיים – טיפול במחלות חניכיים באמצעות ניקוי עמוק, תרופות ובמקרים חמורים התערבויות כירורגיות.
  • שיניים תותבות – ייצור, התאמה ותחזוקה של תותבות שלמות או חלקיות להחלפת שיניים חסרות ולהחזרת תפקוד ומראה הלעיסה.
  • השתלות שיניים – הצבה כירורגית של שתלים דנטליים להחלפת שיניים חסרות. שתלים יכולים לספק תמיכה יציבה לכתרים, גשרים או תותבות.
  • טיפול שורש – טיפול אשר ייעודו להסיר את העיסה הנגועה מהשן ולאטום אותה לצורך מניעת זיהום נוסף.
  • עקירות – הסרת שיניים פגועות כתוצאה מעששת חמורה שלא ניתן לשקם באמצעות טיפולים אחרים.
  • טיפול במצב של יובש בפה – טיפול המבוצע באמצעות שימוש בתחליפי רוק, תרופות ושינויים באורח החיים.
  • טיפולים קוסמטיים –  גם בגיל השלישי יכול לעלות הצורך ליהנות מטיפולים קוסמטיים כמו: הלבנת שיניים, ציפוי והדבקה לשיפור מראה השיניים ולשיפור הדימוי העצמי.

אלו כאמור הם רק חלק מטיפולי השיניים הנפוצים בקרב בני הגיל השלישי. כאשר, בכדי ליהנות מתוצאות מיטביות, קיימת חשיבות גבוהה להתאים את הטיפול באופן אישי למטופל ולמצב הפה שלו (ולא להתייחס רק לגיל שלו).

שיניים תותבות

מכיוון שרבים מבני הגיל השלישי מתמודדים עם אובדן שיניים, שיניים תותבות מהווה את אחד מהטיפולים הנפוצים בגילאים אלו.
כידוע, ככל שאנשים מתבגרים הם חשופים יותר למצבים בהם שיניים טבעיות עלולות להישחק, להירקב או לאבד מסיבות שונות כמו: מחלות חניכיים, פציעה או בלאי. שיניים תותבות מספקות דרך מעשית ויעילה להחזיר את הפונקציונליות והאסתטיקה לפה, ולהחזיר לאותם האנשים את האפשרות ללעוס מזון כראוי, לדבר ברור ולשמור על מבנה הפנים.
חשוב לציין שכיום שיניים תותבות מיוצרות באמצעות חומרים מתקדמים המחקים את המראה הטבעי ותפקוד השיניים. הן מותאמות אישית למטופל – כך שבכוחן להשתלב בנוחות ובבטחה בפה, מה שמבטיח אי נוחות מינימלית והסתגלות קלה.
זה אומנם נכון שההסתגלות לתותבות עשויה לקחת קצת זמן ולהצריך סבלנות. אבל, היתרונות שהן מספקות במונחים של שיפור תפקוד הפה והחזרת הביטחון הם לא יסולא בפז.
כמובן, שאם עולה בעיה או קושי הקשור לשיניים  תותבות ניתן לפנות לרופא השיניים על מנת לקבל פתרון איכותי לבעיה – רופא שיניים מקצועי ומנוסה ידע לספק פתרון שכזה לכל בעיה.

טיפולי שיניים בגיל השלישי – הבעיות והאתגרים הנפוצים

כאמור, יש לא מעט אתגרים אשר מאפיינים טיפולי שיניים בגיל השלישי וקיימת חשיבות גבוהה להיות מודעים למצבים אלו ולדעת לתת להם את המענה הטוב והמתאים ביותר:

  • נטילת תרופות – יש לא מעט מקרב בני הגיל השלישי אשר נוטלים תרופות, אשר עלולות למנוע את האפשרות לעשות שימוש בחומרים שונים המהווים חלק מטיפולי השיניים. לכן, חשוב מאוד שרופא השיניים המטפל יוודא בצורה מעמיקה מהן התרופות אותן נוטל המטופל ויתאים את הטיפול אל אותן התרופות.

  • קושי בתנועה ובהתניידות – רבים מבני הגיל השלישי מתקשים בתנועה, ולכן, עלול להיווצר קושי בעבורם לשכב על מיטת רופא השיניים. כחלק מכך, חשוב לבחור ברופא שיניים אשר ערוך להתמודד גם עם אתגר זה. הקושי יכול לבוא לידי ביטוי גם בהתניידות – ומקרים בהם יש צורך לשלוח את המטופל למקומות שונים כמו: מכון צילום שיניים ועוד.. יכולים להיות קשים בעבורם. החדשות הטובות הן שכיום יש מרפאות שיניים אשר מציעות את כל השירותים הנדרשים בכתובת אחת. מה שימנע את הקושי וההתמודדות עם נושא הניידות.

  • בעיות רפואיות ונפשיות – בגיל השלישי יש לא מעט אנשים אשר סובלים ממחלות כמו דמנציה, אלצהיימר ומחלות נוספות..  אשר עלולות להוות  גם הן אתגר בטיפולי השיניים. לכן, חשוב לוודא שהרופא יודע להתמודד עם מצבים אלו בצורה המיטבית – קיימת חשיבות גבוהה לדעת לגשת למטופלים, לדבר איתם ולהתמודד בצורה הטובה ביותר עם מצבים מורכבים שכאלו.

חשוב לציין שבמידה ומקפידים לבחור מרפאת שיניים המתמחה באופן פרטני בטיפול בבני הגיל השלישי. ניתן לקבל פתרונות איכותיים כמעט לכל אתגר אשר יכול לעלות. לכן, עצם העובדה שישנם אתגרים כאלה לא אומר חלילה שעל הקשישים להזניח את מצב הפה שלהם או להימנע מלהגיע למרפאת שיניים – כל מה שצריך לעשות זה פשוט לבחור את המרפאה ואת הרופא הנכון. 

לסיכום

אורח החיים עלה במידה רבה ומדובר בבשורה טובה. יחד עם זאת, ככל שאנשים מגיעים לגילאים מבוגרים יותר, הם גם חשופים למצבים רפואיים שונים וחלקם נוגע לנושא של בריאות הפה והשיניים. החדשות הטובות הן, שכיום, ניתן למצוא פתרונות איכותיים לכל בעיה – ולהעלות במידה רבה את איכות החיים של המתמודדים עם אותן הבעיות.
אם גם אתם הגעתם לגיל השלישי וזקוקים לטיפולי שיניים, תשמחו לגלות כי מרפאת השיניים של ד"ר אברבוך מהווה ככתובת הנכונה בעבורכם.
המרפאה מאובזרת בצורה איכותית ומתקדמת ומציעה פתרונות לכל האתגרים אשר עלולים להוות את נחלתם של מטופלים בגילאים אלו.
ד"ר אברבוך מבצע את כל הטיפולים הנפוצים בגילאים אלו, תוך התאמה אישית למטופל ועמידה בסטנדרטים בלתי מתפשרים – אשר כאמור, יבטיחו במידה רבה איכות חיים.
לפרטים נוספים מוזמנים ליצור קשר כבר היום עם מרפאת השיניים של ד"ר אברבוך.

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

השפעת אלכוהול על בריאות הפה

השפעת אלכוהול על בריאות הפה

השפעת אלכוהול על בריאות הפה בריאות הפה מהווה כמרכיב חיוני בבריאות הכללית שלנו. פה בריא מאפשר בראש ובראשונה לאכול, לדבר ולחייך בביטחון,

השפעת הלחץ על בריאות הפה

השפעת הלחץ על בריאות הפה

השפעת הלחץ על בריאות הפה בעולם המודרני, ובטח במדינה בה אנו חיים, לחץ הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו. בעוד

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials