fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אסתטיקה דנטלית – סוגי טיפולים

אסתטיקה דנטלית – סוגי טיפולים

אסתטיקה דנטלית – סוגי טיפולים

כולם רוצים חיוך מושלם ושיניים צחורות ולא ניתן להפריז בחשיבותם לתחושת הביטחון העצמי. עם ההתקדמות הטכנולוגית ושפע האפשרויות אין זה מפתיע שגם בתחום רפואת השיניים חלה התקדמות משמעותית.

לטיפולי שיניים כבר לא באים רק כשכואב. תחום אסתטיקת השיניים מציע כיום שפע של אפשרויות ומגוון רחב של טיפולים המאפשרים להתמודד עם בעיות אסתטיקה שונות. כדאי לציין גם כי טיפולי אסתטיקה לשיניים לא נועדו רק לענייני יופי ומראה אלא יש להם גם איכויות בריאותיות שונות. הכול במאמר שלפניכם.

סוגי טיפולים לשיפור החיוך

אסתטיקה דנטלית כוללת מגוון פתרונות למספר בעיות שיניים, ביניהם הלבנת שיניים, יישור שיניים ציפוי ועוד. טיפולים אלו לא רק מחזירים את האסתטיקה לשיניים אלא מקדמים את בריאות הפה ומטפחים מראה טבעי ובריא.

בין טיפולי השיניים הקוסמטיים המבוקשים ביותר להשבת מראה טבעי ובריא ניתן לציין  הלבנת שיניים ציפוי שיניים ויישור שיניים שקוף.  בואו נכיר אותם לעומק.

הלבנת שיניים

במהלך העשור האחרון התפתחו באופן ניכר שיטות שונות להלבנת שיניים. השוק כיום מוצף בהרבה סוגי הלבנה, חלקם מאוד אפקטיביים חלקם פחות אך אין ספק שהביקוש רק הולך וגובר ורוב הטיפולים מציעים הליך בטוח ומהיר. מה מייחד טיפולי הלבנה השונים ומה ההבדל בין ערכות ביתיות להלבנת שיניים במרפאה?

אסתטיקה דנטלית – סוגי טיפולים

קודם נבין מדוע מאבדות השיניים מאבדות מצבען הלבן והיפה. השכבה החיצונית ביותר של השן מורכבת מאמייל שהוא החומר הקשה והצפוף ביותר בגוף. האמייל מבוסס בעיקר על מינרלים עם שקיפות כלשהי. מתחתיו נמצאת שכבת הדנטין שהיא רקמה רכה יותר בעלת גוון צהבהב באופן טבעי. צבע השיניים נקבע על ידי היחס בין גווני האמייל והדנטין. לדוגמא, כאשר האמייל עבה יותר בהשוואה לדנטין, צבע השן בהיר יותר.

במהלך השנים מתרחש שינוי צבע השן בשל גורמים שונים המשפיעים על שתי השכבות הללו. גורמים חיצוניים יכולים לגרום לכך, למשל צריכת משקאות ומזונות בצבע כהה המכתימים את השיניים, עישון סיגריות המשאירות עליהם זפת, תרופות המכילות שאריות מתכת והצטברות פלאק.

יתר על כן, שינוי צבע בשכבת הדנטין יכול להתרחש בגלל עששת, צריכת אנטיביוטיקה ועוד. בנוסף, ככל שמתבגרים, שכבת האימייל מידלדלת באופן טבעי, מה שהופך את הדנטין הצהבהב לבולט יותר דרך האמייל.

אחרי שהבנו מה גורם לשינוי צבע השיניים והחלטנו לשפר אותו, נבחן את שיטות ההלבנה הקיימות כיום בשוק. בעיקרון יש שתי שיטות מרכזיות, הראשונה, ביתית והשנייה מקצועית. אפשרויות הלבנת שיניים ביתיות כוללות שימוש במוצרי היגיינת שיניים ייעודיים. לדוגמא, משחות שיניים, בעלות מרקם מעט מחוספס המסירות כתמים חיצוניים משכבת האמייל.

בתחום מוצרי ההלבנה הביתית, קיימים גם ג'לים ורצועות הלבנה. מוצרים אלה מכילים בדרך כלל אחוז נמוך של חומר פעיל, מי חמצן (H2O2). טיפולים אלו נמשכים בדרך כלל בין מספר ימים לשבוע ומציעים תוצאות שנמשכות מספר חודשים.

עבור תוצאות אפקטיביות יותר, כדאי לעשות את ההלבנה במרפאה. ההבדל הבולט המרכזי בין טיפולים מקצועיים לביתיים הוא ריכוז החומר המלבין. במרפאות שיניים משתמשים בריכוזים הבוהים לעיתים פי עשרה מאלו שנעשה בהם שימוש בערכות הביתיות.

יתר על כן, משך הטיפול משתנה באופן משמעותי, שכן במרפאה נעשה שימוש בנורות LED או לייזר כדי להאיץ את תהליך החמצון. התוצאה היא הבדלים מדהימים בצבע השן לאחר טיפול אחד בלבד. בנוסף, רופאי שיניים משתמשים בחומרים מיוחדים כדי להגן על החניכיים ורקמות רירית הפה, ובכך מפחיתים את הסיכון לכוויות, תופעת לוואי נפוצה הקשורה לחומרי הלבנה ביתיים.

בנוסף להלבנה, שדרוג מראה הפה ושינוי דרמטי של צבע השיניים, ניתנים להשגה גם באמצעות ציפוי שיניים.

ציפוי שיניים

ציפוי שיניים נעשה באמצעות חתיכות חרסינה דקות המאפשרות אינטגרציה מושלמת עם חומר השן ויצירת קשר כימי חזק שהופך בעצם לחלק מהשן עצמה.

כוחו של ציפוי השיניים טמון ביכולתו להעניק לכל שן צורה וצבע אחידים. באמצעות התאמה אישית ניתן ליצור חיוכים מושלמים המשדרים זוהר ומראה צעיר.

כדי להבטיח את הצלת הטיפול, מורידים כמות קטנה של חומר השן באמצעות שיוף ומבצעים בה שינוי עדין, כך ניתן להגיע להדבקה אופטימאלית של ציפוי השן תוך שמירה על אסתטיקה טבעית.

את ציפוי החרסינה מכינים במעבדת שיניים. כל ציפוי עובר תהליך התאמה אישית לפי הצבע, הצורה והגודל של השן הספציפית המיועדת לציפוי. ביצוע קפדני זה מבטיח שתהיה התאמה ושילוב מושלם של השיניים המצופות עם מראה השיניים הטבעי.

קיימים שני חומרי ציפוי נפוצים, חרסינה וזירקוניה. ציפויי חרסינה מועדפים בשל המראה הטבעי שלהם ועמידותם יוצאת הדופן בפני כתמים, מה שהופך אותם לבחירה אופטימאלית לשיפור האסתטיקה של השיניים הקדמיות. לעומת זאת, ציפויי זירקוניה מתהדרים בחוזק יוצא דופן ובעמידות בפני שברים, כך שהם מתאימים במיוחד לשיניים אחוריות הנתונות ללחץ ושחיקה גדולים יותר.

יישור שיניים שקוף

לא עוד ברזלים על השיניים אלא יישור שיניים דיסקרטי ובלתי נראה המאפשר למטופלים בכל הגילאים ליישר את שיניהם.

יישור שיניים מסייע למטופלים לתקן בעיות שיניים שונות כגון שיניים בולטות, רווחים גדולים בין השיניים, שן לא מיושרת ופגמים בחיוך.

סמכים דנטליים מסורתיים הכוללים סוגרי מתכת או בלוקים, עדיין מקובלים ויעילים אבל הם מגיעים עם חיסרון בולט, הנראות שלהם מרחוק. בנוסף, מדובר בטיפול ארוך יחסית במהלכו מטופלים צריכים ללבוש את הפלטה לתקופה ממושכת, לעתים קרובות סביב שנתיים.

כיום קיימת חלופה נהדרת, סמכים שקופים. סטים מותאמים אישית של קשתיות שקופות המולבשים על השיניים לאורך כל היום, ומציעים גישה עדינה ליישור. ניתן להסיר אותם בנוחות לפרקי זמן קצרים במהלך ארוחות, שתייה וצחצוח שיניים.

ההליך הטיפולי כולל שלושה שלבים עיקריים. הראשון, השלב הראשוני, המכונה "תהליך ההכנה", מקדים את הטיפול עצמו ונמשך בדרך כלל כחודשיים. הוא כולל מרכיבים שונים כגון טיפולי שיניים מונעים, הסרת אבני והדמיה דנטלית. חשוב להדגיש כי שלב זה הוא חלק בלתי נפרד מכל טיפול אורתודנטי.

עם השלמת שלב ההכנה עוברים לשלב הבא הכולל סריקה דיגיטלית של חלל הפה. הסריקה נועדה להתאמה אישית של הקשתיות השקופות בהתאם לצרכי המטופל הספציפיים. על בסיס הסריקה ובדיקת הרופא מוזמנות הקשתיות.

בשלב השלישי מגיעים לפגישה עם רופא השיניים כדי לקבל את ערכות הקשתיות ואת הוראות השימוש בהן. אחת לתקופה מגיעים למרפאה לביקורת ולקבלת הנחיות להמשך הטיפול.

הטיפול בקשתיות שקופות לוקח כשנה ואף יותר, אך הוא קצר מיישור שיניים מסורתי המתבצע באמצעות סמכים ממתכת ואורכו כשנתיים. 

סתימות לבנות

סתימות לבנות מחליפות את סתימות המתכת והן לא רק אסתטיות יותר אלא גם בריאות יותר. אינן מכילות כספית והחומר נקשר לשן בצורה טובה וחזקה  יותר כך שלא ניכר כל שינוי בשן.

ראש הטופס

לסיכום, חיוך קורן וללא רבב כבר אינו נחלתם רק של כוכבי הוליווד. עם טכנולוגיה חדשנית והתקדמות בשיטות הטיפול, שיניים צחורות וישרות כבר זמינות לכול, צעירים ומבוגרים, גברים ונשים. אסתטיקה דנטלית היא שם כולל למספר סוגי טיפולים ביניהם, הלבנת שיניים, ציפויי חרסינה ויישור שיניים שקוף. לפרטים על מגוון הטיפולים שלנו אתם מוזמנים לפגישת יעוץ במרפאתו של דוקטור אברבוך. נשמח לתת לכם את כול הפרטים.

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

שתלים זיגומטיים - כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע

שתלים זיגומטיים – כל הפרטים והמידע שתלים זיגומטיים, הם שתלים אשר משמשים להחלפת שיניים חסרות בלסת העליונה – כאשר, לרוב נהוג להשתמש

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials