fbpx
Search
Close this search box.

ארבע עובדות על השתלות שיניים שישאירו אתכם עם פה פתוח

ארבע עובדות על השתלות שיניים שישאירו אתכם עם פה פתוח

ארבע עובדות על השתלות שיניים שישאירו אתכם עם פה פתוח

ישנו קשר בין השתלת שיניים, היכולת ללעוס ולעבד מזון והבריאות שלכם. מחקרים רבים מראים שמטופלים מבוגרים שעברו השתלות שיניים מסוגלים לשמור על חיוניות גופנית, בריאותית, ומוחית הרבה יותר מאנשים הסובלים ממחסור בשיניים או המתקשים בלעיסה כתוצאה מתותבות נשלפות.

מטופלים שעברו את גילאי ה-60 וה-70 שואלים באופן תדיר, האם הם באמת צריכים השתלת שיניים בגילם?

אני אוהב לענות על השאלה הזו, ואני תמיד אומר את אותו הדבר:

"להשתלות שיניים אין גיל, אתם הולכים רק להרוויח מהן, השיניים שלכם כמובן, בכל גיל."

למה שיניים בפה (גם אם הן מושתלות) והיכולת ללעוס, כל כך חשובים לבריאות שלכם, למראה שלכם, ולביטחון שלכם?

הנה כמה סיבות:

#1 כשיש שיניים בפה, אתם נהנים מלעיסה נכונה

גם אם אתם בני 65 פלוס, השתלת שיניים יכולה במקרים מסוימים להעניק לכם עוד 25 שנה (תלוי מצב בריאותי כמובן ואל מול מחסור חמור בשיניים) של לעיסה טובה, עשירה בוויטמינים ומינרלים, שתורמת לבריאות שלכם.

מחקרים רבים מצאו קורלציה בין נשך טוב ובריאות לאורך זמן כתוצאה מספיגה טובה של מינרלים וויטמינים המגיעים מתזונה.

איך זה קורה?

כשאנחנו לועסים, אנחנו מסככים את המזון באמצעות הרוק שלנו, הרוק שלנו מכיל אנזימים שמתחילים לפרק את המזון עוד בפה ובכך מסייעים בספיגה טובה יותר של וויטמינים ומינרלים. הלעיסה, מאפשרת לרוק להיספג בשטח גדול יותר ובכך גם להיספג טוב יותר.

בנוסף, כאשר אנחנו לועסים, אנחנו מפרקים את המזון לחתיכות קטנות יותר, וחתיכות קטנות דורשות פחות מאמץ ממערכת האיכול שלנו בפירוק המזון. לאחר השתלת שיניים, אתם תוכלו ללעוס כל סוג מזון שהייתם יכולים ללעוס כאשר היו לכם שיניים טבעיות בפה, ואפילו כאלו שלא הייתם מסוגלים ללעוס בהנחה שהשיניים הטבעיות שלכם היו בעייתיות.

#2 השתלת שיניים דואגת להשאיר את השיניים שלכם בפה, הן לא יקפצו לשום מקום

השתלת שיניים היא התחליף הטוב ביותר לשיניים טבעיות, שלא כמו שיניים תותבות נשלפות, הן לא יוצאות מהפה מפני שהן מעוגנות ללסת באמצעות השתלים עצמם.

השתלים הם ברגים העשויים מטיטניום, אחת מהמתכות החזקות שיש בטבע. על השתלים, אנחנו מבצעים מבנה שיאפשר הלבשה של כתר על השתל. וכמו בכתרים הרוכבים על שיניים שעברו טיפולי שורש, הם לא זזים לשום מקום.

וכמה מהר זה יכול לקרות? אפילו ביום אחד.

בהשתלת שיניים ביום אחד, המטופל מקבל שיניים המקובעות ללסת שלו עוד באותו היום. התהליך מתבצע לאורך ארבע חודשים, והסט הראשוני שהמטופל מקבל הוא סט זמני של שיניים שילוו אותו עד לקבלת הסט הקבוע.

הסיבה ליציבות הזו או תהליך שנקרא אוסטיאואינטגרציה, בתהליך זה העצם מקבעת את השתל ללסת והעצמות עוטפות אותו בחוזקה עד שהן ממש גורמות לאיחוי של השתל עם הלסת ומונעים כל תזוזה, כמו בשן אמתית.

#3 אתם לא תצטרכו לדאוג לשינוי במבנה הפנים שלכם

מחסור בשיניים יכול לגרום לנסיגת עצם, שלאורך זמן משנה את מבנה הפנים ופוגעת ביכולת שלנו ללעוס, וכן ביכולת שלנו לדבר. המראה שנוצר הוא מראה של פנים פחוסות, המתקפלות כלפי פנימה. כשמגיעים למצבים כאלו, בדרך כלל תיקון הנזק המצטבר יכול לארוך המון זמן, וכן העלות עולה משמעותית.

למה נסיגת עצם קוראת בגוף שלנו בכלל? או בקיצור, למה צריך את זה?

הגוף שלנו מאוד חכם, הוא עסוק יומם וליל בניהול המשאבים היקרים לנו כל כך. כשהוא מזהה שאין צורך במשאב מסוים, הוא פשוט מפסיק לייצר אותו או לחליפין, אם מדובר במשאב קיים כמו עצם שלא צריך בלסת, אז העצם הזו נספגת בגוף ואנחנו נשארים אולי בלי עצם בלסת, אבל עם יותר גישה למשאבים אחרים המשרתים את הגוף שלנו.

לא אידיאלי, לא יפה, אבל אפקטיבי.

השתלת שיניים שומרת על מבנה הפנים, העצם לא נסוגה בגלל שישנו שורש מלאכותי המספק למוח שלנו אינדיקציה שיש צורך בעצם באותו אזור, והעצם לא זזה משם.

#4 כשיש לכם שיניים בפה, יש לכם ביטחון מלא

השיניים שלנו הן בעלות תפקיד חשוב מאוד בדיבור ובהגייה השפתית, בלעדיהן, אנחנו לא ברורים ולפעמים אף לא מובנים, לסובבים אותנו.

זה ידוע שמחסור בשיניים יכול לגרום לבעיות בדיבור, אבל לא רק, עובדה פחות ידועה היא שמחסור בשיניים הופך אותנו למאוד רגישים למראה השיניים שלנו, מה שיכול לפגוע בביטחון העצמי שלנו ולמנוע מאתנו לדבר, ואפילו לצאת לאירועים חברתיים.

שניהם כמובן קשורים בנוסף האחד לשני, מי שמתקשה לדבר, הביטחון שלו נפגע, מי שלא רוצה לדבר בגלל שהפה שלו לא מכיל שיניים, מדבר הרבה פחות כמובן, זה סוג של מעגל אכזרי שחייבים לצאת ממנו.

כיום, לאחר עקירות ניתן להעמיס שתל וכתר במידי, לא צריך להסתובב עם חוסר בשיניים או תחושה של חוסר ביטחון או חלילה בושה.

באמצעות טיפול השתלת שיניים ביום אחד, תוכלו לצאת ממרפאת השיניים עם סט חדש של שיניים עוד באותו היום. את הטיפול אתם יכולים לעבור בהרדמה מלאה, טשטוש או הרדמה מקומית, הכל לפי בחירתכם. אז אל תחכו, השתלת שיניים יכולה להאריך את החיים שלכם, ולשפר אותם משמעותית!

פייסבוק
טוויטר
הדפסה
WhatsApp
שלח באי-מייל

עוד מאמרים:

המדריך לשמירה על שיניים תותבות

המדריך לשמירה על שיניים תותבות

המדריך לשמירה על שיניים תותבות שיניים תותבות הן פתרון אשר בכוחו לשדרג את איכות החיים של אנשים רבים. השיניים התותבות מאפשרות לאנשים

השתלות שיניים בראשון לציון

השתלות שיניים בראשון לציון

השתלות שיניים בראשון לציון השתלת שיניים היא טיפול אשר בכוחו להחזיר לאנשים אשר איבדו מסיבות שונות את השיניים, את האסתטיקה והיכולת התפקודית

טיפולי שיניים בגיל השלישי

טיפולי שיניים בגיל השלישי

טיפולי שיניים בגיל השלישי טיפולי שיניים בגיל השלישי, נבדלים בפרמטרים רבים מטיפולי שיניים סטנדרטיים. כאשר, הסיבה המרכזית לכך נעוצה באתגרים שונים אשר

Dr. Averbuch – Dental Clinic

Senior dentist, and founder of the clinic

Dr. Alexander Averbuch is a D.M.D dentist with extensive experience in dental implants, full anesthesia and complex surgeries. He is the founder of Dr. Averbuch's Dental Clinic in Rishon Lezion and the owner. Residents of Rishon Lezion and the surrounding area know him, his work, and his contribution to the community. Under his faith, thousands of patients and the hand went, as they say, another slant.

follow me

testimonials