טיפול שיניים בהרדמה מלאה היא חוויה שלא תשכחו

טיפול שיניים בהרדמה מלאה, לא מה שחשבת

מטופלים שעברו טיפול שיניים בהרדמה מלאה מתארים את החוויה במילים הבאות בדרך כלל: "לעצום את העיניים, ולהתעורר עם שיניים חדשות." כיום, אם אתם סובלים מחרדה, או זקוקים לטיפולים רבים, ניתן לעבור את כל טיפולי השיניים תחת הרדמה מלאה ואף באותו היום!

חרדות מטיפולי שיניים ואילוצים נוספים מונעים ממטופלים רבים מלהגיע לטיפולי שיניים באופן קבוע, כתוצאה, הטיפולים שנדחו מצטברים, ומסתבכים לאורך זמן, מצב היוצר לא מעט בעיות נוספות.

ואז, לאחר חודשים, ולפעמים שנים של כאבים, אתם פתאום מגיעים למצב שאתם כבר לא יכולים פשוט לסבול את הכאב ואתם חייבים התערבות רפואית דחופה.

אבל אפילו אז, מטופלים רבים מסתפקים בטיפולי החירום, ושוב נמנעים ממרפאת השיניים בכל מחיר, וסוחבים בעיות חדשות המצטברות על טיפול השיניים שהם לא השלימו.

ישנם אנשים שיגדירו את המצב הזה כאבסורדי, הרי מה הבעיה? רק ללכת לרופא שיניים?

אבל המציאות היא שונה בתכלית, פחד מרופא שיניים הוא מצב שהוכר כבעיה אמיתית הנקראת דנטופוביה, והיא מובילה למצבי קיצון של חרדות, היכולות להוביל להתקפים, שיתוק זמני, ואף עילפון..

המוח שלנו הוא כלי חכם אחרי הכל, הוא מזהה מצב שבו אנחנו פוטנציאלית יכולים לחוות כאב, והוא יעשה כל דבר שביכולתו בשביל להימנע מהכאב הזה, זה רק טבעי. במצב רגיל, אולי הייתם חושבים שאין שום דרך להימנע מהכאב ומכל החרדות, אבל כיום אתם יכולים לאחר בדיקה קצרה לעבור טיפול שיניים בהרדמה מלאה, ולשקם את הפה שלכם, והכל ביום אחד!

#1 איך טיפול שיניים בהרדמה מלאה עובד?

בתחילה, רופא השיניים פוגש במטופל ובודק את מצבו הרפואי. הבדיקה מתבצעת על סמך התיק הרפואי של המטופל ומוודאת שהמטופל אכן יכול לעבור את הטיפול. לאחר מכן, המטופל עובר צילום שבודק מה הבעיות שיש לטפל בהן במהלך הטיפול.

כשאנחנו יודעים באילו בעיות אנחנו צריכים לטפל, הרבה יותר קל לנו למנוע הפתעות במהלך הטיפול, לכן צילום שיניים פנורמי הוא חובה!

ביום הטיפול, המטופל מוכן לטיפול על ידי אחות מוסמכת ורופא מרדים שלוקח את כל המדדים, רופא השיניים מכין את המטופל מכל בחינה אפשרית, בין אם זה להרגיע, להדריך וכמובן לפקוח עין שהכל מוכן לטיפול ומתנהל בצורה תקינה.

לאחר שהמטופל מורדם, רופא השיניים מתחיל לטפל בבעיות שנמצאו בפיו של המטופל, הטיפולים שניתן לעבור כאשר אתם תחת הרדמה מלאה אינם מוגבלים ויכולים לכלול ניתוחי הרמת סינוס, השתלות שיניים, שיקום פה ואף טיפולים אסתטיים.

לאחר שהטיפול מסתיים, המטופל נמצא בהתאוששות ומומלץ לו לא לאכול או לשתות במשך כמה שעות מפני שהחומר המרדים יכול להוביל להקאות ובחילות, ובנוסף, הפה של המטופל עבר כרגע טיפול שיכול להיות מסיבי, ולא מומלץ בתחילה לאתגר אותו עם מזונות שאינם קלים לאיכול.

לא צריך כמובן לדאוג שתתייבשו או שתפתחו רעב, במהלך כל הטיפול וגם תוך כדי ההתאוששות, את נהנים מהזנה תוך וורידית, וכל הצריכים שלכם נענים דרך האמפולה שמחוברת אליכם.

לאחר ההתאוששות, המטופל משוחרר לביתו, להמשך מעקב וטיפול, עם פה בריא, ועם חיוך מאוזן לאוזן 😊

#2 מה קורה לאחר הטיפול?

בסיום הטיפול, אתם יוצאים עם השיניים החדשות שלכם, בין אם עברתם ניתוח או ביצעתם השתלת שיניים, הפה שלכם עכשיו במצב רגיש ויש לזכור איך לנהוג בשביל לסייע בהחלמה של הרקמות הרכות בפה, ובשביל לעזור לשיניים החדשות שיש לכם, להיקלט בפה כמו שצריך.

בתחילה, מומלץ להימנע ממזונות קשים, בייחוד עם עברתם השתלת שיניים. המזונות שמותר לאכול לאחר השתלת שיניים יכולים לכלול: פירה, אורז רך, מרקים, קציצות או מאכלים מבשר טחון שבושלו טוב, גבינות רכות, קטניות רכות לאחר בישול אינטנסיבי, וכן רסקים של פירות.

#3 כמה שעות יש לחכות עם אכילת מזון מוצק לאחר טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

• אם עברתם טיפולים יותר פשוטים כמו טיפולי שורש, או סתימות עמוקות, תצטרכו להימנע ממזון כשעתיים לאחר הטיפול.
  • אם התבצעה השתלת שיניים מכל סוג, יש להתייעץ עם הרופא המטפל. בהשתלות שיניים מדובר לפעמים על שבועות לפני שניתן ללעוס מזון מוצק.
  • אם מדובר בטיפול אסתטי, זה נע בין שעה לכמה ימים, תלוי בסוג הטיפול, יש להתייעץ עם רופא השיניים.

אם אתם מודאגים שלא תדעו מה לעשות, אל חשש, רופא השיניים, לפני שהוא ישחרר אתכם, ידריך אתכם בדיוק איך להתנהג לאחר הטיפול.

#4 מתי אפשר שוב לצחצח שיניים?

בדרך הכלל התשובה המידית לשאלה הזו היא עוד באותו היום או למחרת בבוקר, תלוי איך אתם מרגישים. אבל ישנם מקרים בהם תצטרכו להתייעץ עם רופא השיניים לפני, כל מקרה הוא באמת לגופו.

אם לא תוכלו לצחצח שיניים, ישנן דרכים עדינות יותר לשמוע על היגיינת הפה לאחר טיפול שיניים בהרדמה מלאה, לפחות עד שהמצב משתפר. בין הדרכים שבהן תוכלו לשמור על היגיינת הפה תוכלו למצוא:

• שטיפת במי מלח לאחר אכילה.
  • שטיפה במי פה לשם ריענון הפה בתחילת ובסוף כל יום.
  • ניקוי שאריות מזון באמצעות קיסמים דנטליים המאפשרים לכם להיפתר משאריות בעדינות, ומבלי לפגוע בשיניים (שימו לב, לא מדובר על קיסמים מעץ).
  • את הלשון שלכם אתם תמיד יכולים לצחצח בשביל להימנע מריח רע מהפה ומהתרבות חיידקית באזור.
  • וישנו עוד טיפ, שיכול להפחית את רמת החומציות בפה שלכם במהלך ההחלמה, אם תמנעו מפחמימות וסוכרים, או שלפחות תגבילו אותם לפעם או פעמיים ביום, הפלאק יתרבה פחות (זה מקור המזון העיקרי שלו) ואם תהינו מפה רענן יותר לאורך זמן.

#5 האם צריך להשתמש במשככי כאבים לאחר הטיפול?

תלוי בטיפול שתעברו, ובמצב החניכיים והשיניים בפה שלכם, יתכן שתצטרכו למשך יום או יומיים להשתמש במשככי כאבים. מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים שלכם אילו משככי כאבים לקחת, רופא השיניים שלכם יכול גם לתת לכם מרשמים למשככי כאבים שאינם תרופות מדף, היה ויש צורך.

במקרה וישנם כאבים שממשיכים להטריד אתכם לאחר הטיפול, אתם צריכים לעדכן את רופא השיניים ולקפוץ למרפאה במקרה הצורך. ככל שתעקבו אחר מה שמתרחש בפה שלכם לאחר הטיפול, ותטפלו בהיגיינה של הפה, כך תצמצמו את הצורך לחזור ולבקר את רופא השיניים שלא לצורך.

טיפול שיניים בהרדמה מלאה מוודא שתוכלו:

• לקבל את כל הטיפולים הדרושים לכם, בפעם אחת!
  • לחייך בפה מלא שיניים לאחר השתלת שיניים בהרדמה מלאה.
  • לא לחוות כאבים בכל פעם שאתם לועסים או שותים משהו לאחר תקופת ההחלמה.
  • לדבר בביטחון ולפנות משאבים מוחיים. עכשיו כשאתם לא צריכים לחשוב על איך השיניים שלכם נראות, אתם פנויים יותר ליהנות מכל אינטראקציה.
  • ודבר אחרון, אך מאוד חשוב! להפסיק להשתמש במשככי כאבים בכל פעם שהם תוקפים אתכם עקב דלקות חניכיים, חורים ושיניים שבורות. ההבדל בין פה בריא, לפה של מטופל הסובל מכאבים 24 שעות ביממה, ו-7 ימים בשבוע, הוא הבדל של שמים וארץ ואתם תרגישו את ההבדל הזה!

עם טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, כל טיפול אפשרי, ואין צורך לחשוש מכאבים.

מטופלים רבים מגיעים אליי עם פחדים וחששות, ואני רואה זאת כשליחות לטפל בהם עד להחלמה, כי אפשר אחרת, וטיפול שיניים בהרדמה מלאה הוא אחת הדרכים היותר מקובלות להתמודדות עם מצבים מהסוג הזה.

כשהמטופל יוצא מחויך מהמרפאה שלי, לאחר שדחה טיפולי שיניים במשך תקופה ארוכה, אני על הגג מרוב אושר.❤️

להרגיע פחדים, ולהחזיר את הבריאות המגיעה עם חיוך מלא בשיניים, זה לא פחות חשוב מלמלא את תפקידי כרופא שיניים, ואשמח לדבר אתכם ולראות איך אנחנו יכולים להתקדם לקראת פה בריא, ובריאות איתנה!

טיפול שיניים – הדרך לבחור רופא מקצועי

כאבי שיניים, דלקות ושאר תחלואים הקשורים לחלל הפה – נראה שתוקפים אותנו (למרבה האכזבה) בדיוק ברגעים הלא צפויים וכאלה שאינם נוחים. הכאב

הרדמות בטיפולי שיניים

הרדמות בטיפולי שיניים – כל הסיבות למה זה כדאי לכם רובנו מפחדים מרופאי שיניים. גם אנשים שביום יום עוסקים במקצועות קשוחים כמו